Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23373
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВенгер, Ганна Сергіївна-
dc.contributor.authorVenger, Hanna-
dc.contributor.authorВергун, П. Д.-
dc.contributor.authorVerhun, Р.-
dc.date.accessioned2025-09-26T06:39:48Z-
dc.date.available2025-09-26T06:39:48Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationVenger Hanna I’m not broken: life of lgbt teenagers in the absence of family acceptance / Hanna Venge // Modernization of today’s science: experience and trends 30.05.2025 Glasgow, Scotland, United Kingdom: VIII International Scientific and Theoretical Conference. - 2025. - Р. 289-297.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23373-
dc.description.abstractThe article examines the psychological consequences of the absence of family acceptance for adolescents who identify as members of the LGBT community. The emotional, behavioral, and psychosomatic reactions of adolescents in the context of stigmatization, condemnation, and rejection by loved ones are analyzed. Special attention is paid to the phenomenon of the "chosen family," the role of psychotherapy, online communities, and the school environment in the adaptation of adolescents. Based on a survey and analysis of interviews, the author outlines the typical requests, experiences, and resources of adolescents in crisis conditions. Visual materials reflecting the internal state of the respondents are presented. Recommendations are proposed for adults who can play the role of a supportive environment. У статті розглядаються психологічні наслідки відсутності прийняття в родині для підлітків, які ідентифікують себе як членів ЛГБТ-спільноти. Аналізуються емоційні, поведінкові та психосоматичні реакції підлітків у контексті стигматизації, осуду та відторгнення з боку близьких. Особлива увага приділяється феномену «обраної родини», ролі психотерапії, онлайн-спільнот та шкільного середовища в адаптації підлітків. На основі опитування та аналізу інтерв'ю автор окреслює типові запити, переживання та ресурси підлітків у кризових умовах. Представлено візуальні матеріали, що відображають внутрішній стан респондентів. Запропоновано рекомендації для дорослих, які можуть виконувати роль підтримуючого середовища.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherGlasgowuk
dc.subjectстигматизаціяuk
dc.subjectчлени ЛГБТ-спільнотиuk
dc.subjectпсихологічні наслідкиuk
dc.subjectпідліткиuk
dc.subjectшкільне середовищеuk
dc.subjectадаптація підлітківuk
dc.subjectstigmatizationuk
dc.subjectpsychological consequencesuk
dc.subjectschool environmentuk
dc.subjectmembers of the LGBT communityuk
dc.subjectteenagersuk
dc.subjectadaptation of adolescentsuk
dc.titleI’m not broken: life of lgbt teenagers in the absence of family acceptanceuk
dc.title.alternativeЯ не зламаний: життя ЛГБТ-підлітків за відсутності прийняття в родиніuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра клінічної психології та психічного здоров'я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
I’m not broken.pdf2.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.