Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23162
Назва: A Research on a Dual-Core Driven College English Teaching Model Integrated OBE and UbD for Improving English oral proficiency
Інші назви: 基于提高口语输出能力的 OBE UbD 双核驱动式大学英语教学模式探究
Автори: Yingbo Guan
Dan Liu
Ключові слова: OBE (Outcome-Based Education)
UbD (Understanding by Design)
English oral proficiency
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Yingbo Guan. A Research on a Dual-Core Driven College English Teaching Model Integrated OBE and UbD for Improving English oral proficiency / Yingbo Guan, Dan Liu // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中 国与乌克兰科学及教育前沿 研究 ): International annual journal. Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2025. Issue 11. P. 268-278.
Короткий огляд (реферат): This study integrates Outcome-Based Education (OBE) and Understanding by Design (UbD) theories to construct a “dual-core driven” teaching model aimed at enhancing university students’ oral proficiency and cross-cultural communication competence. a "1+2+3" curriculum framework is proposed based on the practical implementation of an oral English teaching module in the authors’ university. Empirical results demonstrate that this model significantly improves the coherence and logicality of students’ oral expression, with notable progress in cultural adaptation and critical thinking abilities. The research provides an innovative theory-practice integrated pathway for college English teaching reform, offering practical insights for cultivating globally competent communicators.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23162
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yingbo Guan, Dan Liu.pdf2.39 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.