Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23038
Title: Критичне мислення офіцера у процесі оперативного планування
Other Titles: Officer’s critical thinking in the process of operational planning
Authors: Рибчук, О.
Keywords: мислення
критичне мислення
офіцери Збройних Сил України
розвиток критичного мислення
процес прийняття військового рішення
thinking
critical thinking
officers of the Armed Forces of Ukraine
development of critical thinking
military decision making process
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Критичне мислення офіцера у процесі оперативного планування
Abstract: У статті розглянуто концепцію критичного мислення та досліджено роль критичного мислення у діяльності офі- церів Збройних Сил України в контексті сучасних безпекових викликів, зокрема когнітивної війни. Здійснено аналіз концепції критичного мислення, спираючись на праці провідних дослідників, таких як М. Ліпман, Р. Пауль, Д. Клус- тер та Д. Халперн, С. Пінкер, Дж. Хейбер та сучасних українських дослідників С. Терно, Д. Козаченко та інших. Виокремлено ключові характеристики, компоненти та етапи перебігу критичного мислення. Досліджено важливість розвитку критичного мислення у процесі професійної підготовки офіцерів. Здійснено порівняльний аналіз етапів кри- тичного мислення та процесу прийняття військового рішення (ППВР), як одного із головних елементів професійної діяльності офіцера. Результати аналізу демонструють як структурований процес прийняття рішень у військовій сфері співвідноситься з загальними принципами критичного мислення, спільні та відмінні риси. Особлива увага приді- ляється важливості установки на критичне мислення як передумови ефективного процесу прийняття рішень, адже саме ця установка дозволяє офіцеру уникнути поспішних висновків та забезпечує ґрунтовне обмірковування проблеми. Стаття також висвітлює взаємозв'язок між метакогнітивними навичками та критичним мисленням у контексті військової діяльності. Наголошується, що метакогнітивні навички сприяють розвитку критичного мислення, забез- печуючи інструменти для моніторингу та оцінки власних розумових процесів, а критичне мислення, в свою чергу, сти- мулює розвиток метакогнітивних здібностей. The article discusses the concept of critical thinking. It examines the role of this thinking in the activities of officers of the Armed Forces of Ukraine in the context of modern security challenges, particularly cognitive warfare. The author analyzes the concept of critical thinking based on the works of leading researchers such as M. Lipman, R. Paul, D. Klooster, and D. Halpern and contemporary Ukrainian researchers S. Terno, D. Kozachenko, and others. The key characteristics, components, and stages of critical thinking are highlighted. The importance of developing critical thinking in the professional training of officers is investigated. A comparative analysis of the stages of critical thinking with the steps of the military decision-making process (MDP) is carried out as one of the main elements of an officer's professional activity. The analysis results demonstrate how the structured decision-making process in the military sphere correlates with the general principles of critical thinking and standard and distinctive features. Particular attention is paid to the importance of a critical thinking attitude as a prerequisite for an effective decision-making process, as this attitude allows an officer to avoid hasty conclusions and ensures a thorough consideration of the problem. The article also highlights the relationship between metacognitive skills and critical thinking in the context of military activities. It is emphasized that metacognitive skills contribute to the development of critical thinking by providing tools for monitoring and evaluating one's thought processes.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23038
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf301 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.