Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23005
Назва: Визначення компетентностей здобувачів ступеня доктора філософії у нормативно-рекомендаційних документах ЄС
Інші назви: Determining the competences of the doctor of philosophy degree students in the eu normative and regulatory documents
Автори: Дерстуганова, Наталя
Ключові слова: трансферабальні навички
трансверсальні компетентності
загальні компетентності
загальні навички
ключові компетентності
ключові компетенції
transferable skills
transversal competences
generic competences
generic skills
key competences
Дата публікації: 2024
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Бібліографічний опис: Дерстуганова Н. Визначення компетентностей здобувачів ступеня доктора філософії у нормативно-рекомендаційних документах ЄС / Н. Дерстуганова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 3. – С. 12-16.
Короткий огляд (реферат): У вітчизняному дискурсі для позначення компетентностей, відмінних від спеціальних (предметних, фахових), обґрунтовано використання терміна «загальні компетентності» (generic competences), водночас для позначення таких компетентностей у закордонному дискурсі вживається широкий спектр дефініцій. Мета даного дослідження полягає у виявленні тенденцій щодо використання термінів для позначення компетентностей, відмінних від спеціальних (фахових, предметних) у закордонному дискурсі, зокрема у нормативно-рекомендаційних документах ЄС, що регулюють підготовку здобувачів третього освітньо-наукового рівня (докторів філософії). Для досягнення поставленої мети було використано такі методи, як: теоретичний аналіз, синтез, систематизація, порівняння та узагальнення представленого матеріалу. У статті наведені сучасні підходи щодо вибору термінів для позначення компетентностей, відмінних від спеціальних (фахових, предметних) у закордонному дискурсі, зокрема у нормативно-рекомендаційних документах ЄС, що регулюють підготовку здобувачів третього освітньо-наукового рівня (докторів філософії). The modernization of the higher education system of Ukraine, the focus on the entry into the European research space determines the interest of national researchers in the scientific heritage of foreign colleagues, in particular – the experience of implementing the norms of European educational legislation in the process of preparing doctors of philosophy on the basis of competence approach. In the national discourse, to name the competences that are not included into special (subject, professional) competencies, it is used the term «generic competence», and at the same time a wide range of definitions are used for describing such competences in foreign discourse. The purpose of this study is to identify trends on the use of terms to refer to competences other than special (professional, subject) competences in foreign discourse, in particular in the EU normative and regulatory documents describing the preparation of the third educational and scientific levels (doctors of philosophy). To achieve this purpose, theoretical analysis, synthesis, systematization, comparison and generalization of the presented material were used. The article provides modern approaches to the choice of competences other than special (professional, subject) competences in foreign discourse, in particular in the EU normative and regulatory documents describing the preparation of the third educational and scientific level (doctors of philosophy).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23005
Розташовується у зібраннях:2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Natalia Derstuganova.pdf321.66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.