Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРуденко, Юлія Анатоліївна-
dc.contributor.authorRudenko, Yuliia Anatoliivna-
dc.date.accessioned2019-07-08T09:20:32Z-
dc.date.available2019-07-08T09:20:32Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationRudenko Yuliia Comparative characteristics of the levels of expressiveness of future nursery-teachers’ speech at the phase of baseline and check experiment / Yulia Rudenko // Modern European Researchers. – Salzburg. – 2015. – № 3. – P. 153 – 161.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2295-
dc.description.abstractThe topicality of the problem of expressiveness of future nursery-school teachers’ speech is determined by the following factors : the need to improve the substantive and procedural characteristics of the voice training of future teachers; the existence of contradictions between the requirements applied to the level of speech development of future teachers and the lack of the development of conceptual issues of techniques of the expressiveness of future teachers’ speech. The aim of the article is to compare the levels of expressiveness of future nursery-teachers’ speech at the stage of baseline and check experiment. Basic methods of the study of this problem were: theoretical, speechproducing tasks, the system of voice exercises, methods of mathematical statistics. The author describes the positive dynamics of the levels of the future nursery-school teachers’ expressive speech according to various criteria: motivational, epistemological, speechproductive, lingual and creative, semantic, emotional, informational and communicatory, lingual and didactic. The results of the article can be used in the process of future teachers’ voice training in universities. Актуальність проблеми виразності майбутнього викладача в дитячій школі визначається такими факторами: необхідністю вдосконалення матеріальних і процедурних особливостей підготовки майбутніх учителів; наявність суперечностей між вимогами, що застосовуються до рівня мовленнєвого розвитку майбутніх учителів, та відсутністю розробки концептуальних питань техніки виразності майбутньої мови вчителів. Метою статті є порівняння рівнів виразності мови майбутніх вихователів на етапі базового та контрольного експерименту. Основними методами вивчення цієї проблеми були: теоретичні, мовні завдання, система голосових вправ, методи математичної статистики. Автор описує позитивну динаміку рівня виразної мови майбутніх вихователів дитячої школи за різними критеріями: мотиваційна, гносеологічна, мовна та творча, семантична, емоційна, інформаційно-комунікативна, мовна та дидактична. Результати статті можуть бути використані в процесі підготовки майбутніх учителів у вищих навчальних закладах.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherSalzburg: [б. в.]uk
dc.subjectspeech expressiveness leveluk
dc.subjectfuture nursery-school teachersuk
dc.subjectcheck experimentuk
dc.subjectbaseline experimentuk
dc.subjectpositive dynamics of levels of speech expressivenessuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectCSPOT (culturally significant professionally oriented texts)uk
dc.subjectрівень виразності мовиuk
dc.subjectмайбутні учителі дитячих шкілuk
dc.subjectперевірка експериментуuk
dc.subjectбазовий експериментuk
dc.subjectпозитивна динаміка рівнів мовленнєвої виразностіuk
dc.subjectпозитивна динаміка рівнів мовленнєвої виразностіuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectкультурно значущі професійно орієнтовані текстиuk
dc.titleComparative characteristics of the levels of expressiveness of future nursery-teachers’ speech at the phase of baseline and check experimentuk
dc.title.alternativeПорівняльна характеристика рівнів виразності мови майбутніх вихователів на етапі базового та контрольного експериментуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.