Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22931
Title: Методика вокальної підготовки китайських здобувачів в українських педагогічних університетах: у фокусі національної системи початкової музичної освіти
Other Titles: Methods of Chinese students’ vocal training in Ukrainian pedagogical universities: in the focus of the national system of primary music education
Authors: Кьон, Наталя Георгіївна
Koehn, Natalya Georgiivna
Ліньтао Вей
Keywords: китайські здобувачі
вокальна підготовка
система Цзяньпу
релятивна нотація
музично-теоретична освіта
європейська вокальна спадщина
Chinese students
vocal training
Jianpu system
relative notation
music theory education
European vocal heritage
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Кьон Н. Г. Методика вокальної підготовки китайських здобувачів в українських педагогічних університетах: у фокусі національної системи початкової музичної освіти / Н. Г. Кьон, Ліньтао Вей // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 17-23.
Abstract: У статті висвітлено проблеми, з якими стикаються китайські студенти у зв’язку із недостатнім рівнем музично-теоретичної грамотності та негативний вплив цього факту на розвиток їхніх музичних здібностей ладового, гармонічного, поліфонічного слуху, формування навичок диференційованого аналізу вокального репертуару і вияву ролі інструментального супроводу в створенні цілісного художнього образу, оволо- діння навичками сольфеджування нових вокальних творів та їх особистої інтерпре- тації. The article highlights the challenges faced by Chinese students due to an insufficient level of music-theoretical literacy and the negative impact this has on the development of their musical abilities – including tonal, harmonic, and polyphonic hearing. It also affects the formation of skills for differentiated analysis of vocal repertoire, understanding the role of instrumental accompaniment in shaping a cohesive artistic image, and the acquisition of skills necessary for solfeggio of new vocal works and their personal interpretation.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22931
Appears in Collections:№2 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf356.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.