Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22926
Title: | Концертно-освітня діяльність у системі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва |
Other Titles: | Concert and edukational activities in the system of professional training of music teachers |
Authors: | Дубовська, О. Л. Адам’ян, А. І. |
Keywords: | концертно-освітня діяльність професійна підготовка вчитель музичного мистецтва виконавські навички педагогічна майстерність concert and educational activities professional training music teacher performing skills pedagogical skills |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Дубовська О. Л. Концертно-освітня діяльність у системі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва / О. Л. Дубовська, А. І. Адам’ян // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 3-10. |
Abstract: | У статті розглянуто стан сформованості концертно-освітньої діяльності вчите- лів музичного мистецтва в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Виокремлено основні етапи становлення сценічної культури, проаналізовано основні компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та зауважено, що концертно- освітня діяльність вчителя музичного мистецтва є складовою його музичної та педагогічної культури та реалізовується у практиці концертної музично-педагогіч- ної діяльності. Мета статті полягає у висвітленні значущості концертно-освітньої діяльності як засобу формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розвиток та становлення концертно-освітньої діяльності здобувачів вимагає чіткої побудови стратегії та тактики педагогічної діяльності: підготовка високопрофесійних фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері музичного навчання, що передбачає удо- сконалення професійної підготовки вчителів засобами концертного просвітництва. Методика викладання ґрунтується на врахуванні її закономірностей і підпорядкову- ється певним принципам, від яких залежить її ефективність. Підготовка майбут- ніх учителів музичного мистецтва до концертно-освітньої діяльності інтерпре- тується як ефективний засіб їх музично-фахового та педагогічного становлення. Концертно-освітня діяльність як засіб розвитку творчих здібностей здобувачів сти- мулює пізнавальний інтерес до вивчення загального культурного рівня, професійного становлення майбутніх учителів; сприяє зростанню рівня виконавської майстер- ності викладачів та здобувачів, формує полікультурне мислення. Концертно-освітня діяльність покликана подолати дефіцит «живого» слухання, надати можливість пережити зміст твору в процесі безпосереднього виконавського відтворення, саме в тій формі звучання, яке передбачається композиторським задумом, який втілю- ється виконавцем. The article examines the state of formation of concert and educational activity of teachers of musical art in the process of professional training in higher education institutions. The main stages of the formation of stage culture are distinguished, the main components are analyzed: motivational, cognitive, activity, and it is noted that the concert and educational activity of a teacher of musical art is a component of his musical and pedagogical culture and is implemented in the practice of concert musical and pedagogical activity. The work aims to highlight the significance of concert and educational activity as a tool of forming the performing skills of a future musical art teacher. The development and formation of concert and educational activity of applicants requires a clear construction of the strategy and tactics of pedagogical activity: training of highly professional specialists capable of solving complex specialized tasks and practical problems in the field of musical education, which involves improving the professional training of teachers by means of concert education. The teaching methodology is based on taking into account its regularities and is subject to certain principles on which its effectiveness depends. The preparation of future teachers of musical art for concert and educational activities is interpreted as an effective means of their musical professional and pedagogical development. Concert and educational activities as a means of developing the creative abilities of students stimulates cognitive interest in studying the general cultural level, professional development of future teachers; contributes to the growth of the level of performing skills of teachers and students, forms multicultural thinking. Concert‑educational activity aims to overcome the deficit of “live” listening, to provide an opportunity to experience the content of the work in the process of direct performing reproduction, precisely in the form of sound that is envisaged by the composer’s idea, which is embodied by the performer. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22926 |
Appears in Collections: | №2 (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.