Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22914
Title: | Підготовка майбутніх вчителів математики до організації науково-дослідницької діяльності школярів |
Authors: | Трактинська, В. М. Ткаченко, М.Є. Конарева, С. В. |
Keywords: | науково-дослідна діяльність вчителі математики постановка задачі нерівність research activity mathematics teachers problem formulation inequality |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Трактинська В. М. Підготовка майбутніх вчителів математики до організації науково-дослідницької діяльності школярів / В. М. Трактинська, М. Є. Ткаченко, С. В. Конарева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. – №1 (150). – С. 97-104. |
Abstract: | Підготовка майбутніх учителів математики до організації науково-дослідницької діяльності школярів є надзвичайно актуальною в умовах сучасних освітніх стандартів. Ці стандарти потребують від школярів не лише засвоєння теоретичних знань, але й розвитку навичок критичного мислення, здатності до самостійного пошуку інформації та вирішення проблемних ситуацій. Водночас сучасні вчителі математики не завжди мають достатню професійну підготовку для ефективної організації дослідницької діяльності учнів. Це зумовлює потребу в розробці методичних підходів і впровадженні нових педагогічних технологій у процес підготовки майбутніх педагогів. Саме ознайомлення з досвідом застосування й аналізом деяких ефективних методів та підходів до формування таких компетентностей є метою роботи. Автори досліджують процес формування у здобувачів вищої освіти спеціальності «Середня освіта (Математика)» навичок керівництва дослідницькими проєктами учнів, пропонують підходи до вибору тематики учнівських досліджень та їх супроводу. Під час роботи над запропонованою тематикою було використано такі загальнонаукові методи, як теоретичний аналіз наукової та методичної літератури, порівняльний аналіз педагогічного досвіду, узагальнення результатів практичної діяльності з організації дослідницької роботи учнів у навчальному процесі. Preparing future mathematics teachers to organize students’ research activities is extremely relevant in the context of modern educational standards. These standards require students not only to master theoretical knowledge, but also to develop critical thinking skills, the ability to independently search for information, and solve problem situations. At the same time, modern mathematics teachers do not always have sufficient professional training to effectively organize students’ research activities. This necessitates the development of methodological approaches and the introduction of new pedagogical technologies into the process of training future teachers. It is precisely the purpose of the work to familiarize with the experience of applying and analyzing some effective methods and approaches to the formation of such competencies that is the goal of the work. The authors investigate the process of forming the skills of managing students’ research projects in higher education students majoring in “Secondary Education (Mathematics)”, and offer approaches to choosing the topic of students’ research, their support and control. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22914 |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Traktynska Viktoriia.pdf | 328.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.