Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22910
Title: Підготовка майбутніх учителів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі
Authors: Боровець, О. В.
Третяк, О. М.
Keywords: діяльнісний підхід
підготовка майбутніх учителів
початкова школа
урок
дидактика
activity approach
preparation of future teachers
primary school
lesson
didactics
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Боровець О. В. Підготовка майбутніх учителів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі / О. В. Боровець, О. М. Третяк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. – №1 (150). – С. 71-76.
Abstract: Реформування системи освіти в Україні зумовлює пошук нових підходів до організації освітнього процесу, здатних виконувати вимоги сьогодення. Як свідчать теоретичні дослідження й освітня практика, серед таких підходів вагоме місце посідає діяльнісний підхід, в основі якого – організація активної пізнавальної діяльності здобувачів освіти. У статті доводиться, що діяльнісний підхід в умовах оновлення та модернізації початкової освіти є основою організації освітнього процесу в початковій школі, а його реалізація передбачає наявність відповідного рівня підготовки педагогів. Саме тому проблема підготовки майбутніх учителів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі нині є актуальною і потребує значної уваги. Метою статті є схарактеризувати практико орієнтований аспект підготовки майбутніх педагогів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі. Під час дослідження використовувалися такі методи: аналіз та узагальнення наукової літератури; спостереження за діяльністю здобувачів вищої освіти; аналіз практичного досвіду реалізації діяльнісного підходу в освітньому процесі ЗВО. У статті відстоюється думка, що для ефективної підготовки майбутніх учителів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі потрібно створити умови, за яких здобувачі вищої освіти оволодівають професійною компетентністю через активну діяльність із застосуванням викладачами під час навчальних занять діяльнісних практик, методів, стратегій, інструментів діяльнісного підходу. У статті схарактеризовано три основні складові (мотиваційну, когнітивну та операційно-діяльнісну) готовності майбутніх учителів до реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі. Reforming the education system in Ukraine leads to the search for new approaches to the organization of the educational process capable of fulfilling the requirements of today. The article states that the activity approach is the basis for the organization of educational process in primary school, and its implementation involves the existence of an appropriate level of training of teachers. That is why the problem of preparing future teachers for the implementation of an activity approach in primary school lessons is now relevant and needs considerable attention. The purpose of our article is to characterize the practically oriented aspect of thepreparation of future teachers to implement an activity approach in primary school lessons. The research used the following methods: analysis and generalization of scientific literature; observation of the activities of higher education applicants; аnalysis of practical experience of implementing the activity approach in the educational process of the University.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22910
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borovets Olena.pdf251.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.