Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРуденко, Юлія Анатоліївна-
dc.contributor.authorRudenko, Yuliia Anatoliivna-
dc.date.accessioned2019-07-08T08:46:25Z-
dc.date.available2019-07-08T08:46:25Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationРуденко Ю. А. Текстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчання / Ю. А. Руденко // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 4. - С. 181-194.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2290-
dc.description.abstractСтаттю присвячено методологічному обґрунтуванню доцільності звернення до текстоцентричного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автором розкривається сутність ключових понять текстоцентричного підходу: текст, культурно значеннєвий професійно – орієнтований текст (КЗПОТ), культурно-значеннєвий фаховий дискурс. The article is devoted to methodological rationale of the use of text centric approach in the development of speech, expression of future nursery-teachers’. The author reveals the importance of the key concepts of text centric approach: the cultural importance of professionally oriented texts (KSPOT), the cultural significance of a professional discourse.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherКиїв: [б. в.]uk
dc.subjectтекстuk
dc.subjectкультурно-значеннєвий професійно орієнтований текстuk
dc.subjectкультурно-значеннєвий фаховий дискурсuk
dc.subjectувиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладівuk
dc.subjectпрофесійно-мовленнєва діяльність майбутніх вихователівuk
dc.subjectтекстоцентричний підхідuk
dc.subjectтекстотворча діяльність майбутніх вихователівuk
dc.subjectтекстотворча компетенція майбутніх вихователівuk
dc.subjecttextuk
dc.subjectCSPOT (culturally significant professionally oriented texts)uk
dc.subjectthe cultural significance of professional discourseuk
dc.subjectdevelopment expressive speech of future nurseryteachers’uk
dc.subjectprofessional speech activity of future nursery-teachers’uk
dc.subjecttext centric approachuk
dc.subjecttext creative activity of future nursery-teachers’uk
dc.subjecttext creative competence of future nurseryteachers’uk
dc.titleТекстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчанняuk
dc.title.alternativeText centric approach to the development of speech, expression of the future tutors of preschool education theory and methods of teachinguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.