Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22909
Title: | Асистентська практика як компонент професійної підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки та психології |
Authors: | Богуш, Алла Михайлівна Bohush, Alla Mykhailivna Березовська, Людмила Іванівна Berezovska, Liudmyla Ivanivna |
Keywords: | практика педагогічна практика асистентська практика майбутні викладачі компетентності програмні результати навчання заклади вищої освіти practice pedagogical practice assistant practice future lecturers competencies program learning outcomes higher education institutions |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Богуш А. М. Асистентська практика як компонент професійної підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки та психології / А. М. Богуш, Л. І. Березовська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. – №1 (150). – С. 63-70. |
Abstract: | Статтю присвячено дослідженню особливостей організації виробничої (асистентської) практики у процесі професійної підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки та психології у закладах вищої освіти. Підкреслюється, що асистентська практика відіграє ключову роль у формуванні професійної компетентності, забезпечуючи інтеграцію теоретичних знань із практичними навичками. Означений вид практики сприяє розвитку відповідальності щодо прийняття рішень, дає можливість майбутнім викладачам оцінити свій професійний потенціал та усвідомити значущість викладацької діяльності. У статті здійснено аналіз наукових праць, присвячених організації асистентської практики, розглянуто нормативні документи, що регулюють її проведення в закладах вищої освіти; розкрито мету, завдання, загальні та спеціальні компетентності, програмні результати навчання, передбачені робочою програмою асистентської практики. Особливу увагу спрямовано на змістові модулі, які визначають специфіку організації практики для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 012 «Дошкільна освіта». Завдання практики охоплюють освітню, методичну й науково-дослідну діяльність, сприяють формуванню самостійності, рефлексивного мислення та професійної відповідальності майбутніх педагогів. The article explores the specifics of organizing practical (assistant) training in the professional preparation of future lecturers in preschool pedagogy and psychology at higher education institutions. It emphasizes that assistant practice plays a key role in developing professional competence, integrating theoretical knowledge with practical skills. This type of practice fosters responsibility in decision-making, allows future educators to assess their professional potential, and highlights the significance of teaching as a profession. The article analyzes scientific works related to the organization of assistant practice and examines regulatory documents governing its implementation in higher education institutions. It outlines the goals, objectives, general and specific competencies, and program learning outcomes defined in the syllabus for assistant practice. Special attention is given to the content modules that shape the unique features of the practice for students pursuing a second (master’s) level of higher education in the specialty 012 “Preschool Education”. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22909 |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bogush Alla.pdf | 267.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.