Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22861
Назва: | Академічна мобільність як механізм соціалізації особистості в умовах глобалізованого світу |
Автори: | Начев, М. Ю. |
Ключові слова: | академічна мобільність соціаліація особистості глобалізований світ мультикультурне середовище |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Бібліографічний опис: | Начев М. Ю. Академічна мобільність як механізм соціалізації особистості в умовах глобалізованого світу / М. Ю. Начев // Освіта та соціалізація особистості: матеріали ХІІІ Всеукраїнської Інтернет-конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 24-25 квітня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». – Одеса : Університет Ушинського, 2025. – С. 42-43. |
Короткий огляд (реферат): | У добу стрімких змін, взаємопроникнення культур, і цифрової взаємодії все більшу роль відіграють транснаціональні освітні практики, серед яких академічна мобільність посідає особливе місце. Що ж таке академічна мобільність? У найширшому розумінні – це тимчасове переміщення студентів, викладачів або науковців до іншого закладу освіти чи наукового центру з метою навчання, викладання або дослідження. Йдеться не тільки про міжнародні поїздки. Сюди входить також внутрішня, міжуніверситетська мобільність, що дедалі активніше розвивається і в Україні. Але мобільність – це не просто освітній обмін. Це потужний соціокультурний процес, що активно впливає на формування особистості. Адже, перебуваючи в новому академічному середовищі, іноді навіть у новій культурі, людина стикається з інакшістю: іншими освітніми підходами, комунікативними моделями, цінностями. Це стимулює процеси самоусвідомлення, переосмислення власної ідентичності, розширення світогляду. Таким чином, академічна мобільність виступає як інструмент соціалізації, тобто включення особистості у нові соціальні контексти через засвоєння норм, моделей поведінки, ролей і комунікативних стратегій. Мобільний студент чи науковець не лише вчиться, а й вчиться бути – у мультикультурному середовищі, в умовах іншого бачення освіти й науки, у системі міжособистісних і міжінституційних взаємозв’язків. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22861 |
Розташовується у зібраннях: | Освіта та соціалізація особистості (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Nachev М..pdf | 719.67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.