Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22782
Title: Індуктивна логіка бекона у філософському аналізі соціальних процесів
Authors: Панова, К. М.
Петінова, Оксана Борисівна
Petinova, Oksana Borysivna
Keywords: логіка Бекона
соціальний процес
ідея емпіризму
наукова індукція Ф. Бекона
людське пізнання
філософія пізнання
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Панова К. М. Індуктивна логіка бекона у філософському аналізі соціальних процесів / К. М. Панова, О. Б. Петінова // Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства : матеріали VІ Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 22–23 травня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності; [О. М. Єременко, I. В. Голубович (рец.)]. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 169-170.
Abstract: Френсіс Бекон, англійський філософ і політичний діяч епохи Нового часу, заклав інтелектуальні основи емпіризму – напрямку, що поставив у центр філософського пізнання досвід. Вже в XVII столітті наука, за Беконом, мала не лише пізнавальну, а й соціальну функцію – вона покликана служити розвитку суспільства через подолання хибних уявлень і формування адекватного бачення реальності. В основі його наукового методу лежить чуттєвий досвід, експеримент і логічна обробка емпіричних даних. Його логіка, викладена в праці «Новий Органон», протистоїть арістотелівській дедуктивній логіці. На думку Бекона, головне утруднення в пізнанні знаходиться не в предметі, не в зовнішніх, не залежних від нас умовах, а в розумі людини, в його вживанні і застосуванні. Причинами, що спотворюють людське пізнання виступають ідоли: примари роду, печери, площі та театру. Серед них є як індивідуальні помилки, так і і помилки, властиві людському пізнанню в цілому. Ці «ідоли» можна трактувати як соціокультурні механізми, що впливають на масову свідомість, зумовлюють хибне розуміння соціальної реальності й блокують розвиток критичного мислення
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22782
Appears in Collections:Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panova K. M..pdf781.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.