Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22714
Title: A method for measuring semantic distance in assessing vocalists` creativity
Authors: Khmelevska, Inha Oleksiivna
Keywords: measuring
creativity
professional fulfilment
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Khmelevska I. O. A method for measuring semantic distance in assessing vocalists` creativity / I. O. Khmelevska // Розвиток креативності як ресурсу інноваційного потенціалу особистості: психолого-педагогічні аспекти: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-методичної конференції з міжнародною участю (07 квітня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"; Південноукраїнський центр професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери. - Одеса : Університет Ушинського, 2025. –С.448-450.
Abstract: The study is devoted to the problem of developing the creativity of student vocalists as the basis of their ability to create expressive musical interpretation and improvisation. The Semantic Distance Measurement (MSD) is considered as a tool for assessing creativity, offering insight into the cognitive processes underlying creative expression. By quantifying associative links between concepts, MSD can improve understanding of the cognitive underpinnings of students' creativity, guide pedagogical interventions and create a supportive learning environment. The findings suggest that the use of MSD in vocal training can also contribute to the development of a curriculum that promotes the artistic growth and professional fulfilment of vocalists.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22714
Appears in Collections:Розвиток креативності як ресурсу інноваційного потенціалу особистості: психолого-педагогічні аспекти (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
134.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.