Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22613
Title: Ai as a bridge in multilingual language education
Other Titles: Штучний інтелект як місток у багатомовній мовній освіті
Authors: Davidovitch, Nitza
Давидович, Ніцца
Геркерова, Олександра Михайлівна
Gerkerova, Oleksandra Mykhailivna
Keywords: штучний інтелект
мовна освіта
інноваційні рішення
мовна освіта
artificial intelligence
innovative solutions
мовна освіта
communication
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Davidovitch N. Ai as a bridge in multilingual language education / N. Davidovitch // Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації: збірник наукових праць / за заг. ред. А. А. Юмрукуз. – Одеса: Магістр, 2025. – Р. 65-67.
Abstract: In today’s increasingly globalized and diverse world, language education faces the dual challenge of addressing multilingual realities and responding to the needs of education is especially urgent in such contexts, where access to traditional resources may be limited or disrupted. At the same time, societies experiencing demographic changes due to migration require flexible educational strategies that support both integration and the preservation of linguistic identity. Artificial Intelligence (AI) is emerging as a powerful tool to meet these challenges. From real-time communication support to adaptive learning environments and accessible content creation, AI offers innovative solutions that enhance engagement, comprehension, and autonomy in language education.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22613
Appears in Collections:Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gerkerova.pdf602.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.