Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22237
Title: Особливості вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва
Other Titles: Features of Vocal and Choral Training of Future Music Teachers
Authors: Маргіна (Мамикіна), Олена Адольфівна
Marhina (Mamykina), Olena
Лєснік, Олена Степанівна
Lesnik, Olena Stepanivna
Keywords: майбутні вчителі музичного мистецтва
вокально-хорове мистецтво
диригентсько-хорова підготовка
вокально-виконавська підготовка
самостійна робота
future music teacher
vocal and choral art
conducting and choral training,
vocal and performing training
independent work
Issue Date: 2023
Publisher: Київський університет імені Бориса Грінченка
Citation: Маргіна О. А. Особливості вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / О. А. Маргіна, О. С. Лєснік // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. - 2023. - №8. - С. 41–47.
Abstract: У статті розкрито особливості вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Сучасний етап модернізації вищої освіти України, що пов’язаний з інтеграцією нашої держави до європейського освітнього простору, актуалізує проблему якості професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Важливим складником української національної культури є хорове мистецтво, яке значною мірою сприяє загальному та музичному розвитку, ідейно-естетичному вихованню студентів, формуванню в них духовних цінностей. Вокально-хорова діяльність є одним із найважливіших видів діяльності майбутнього педагога-музиканта, а підготовка висококваліфікованих фахівців у цій галузі виступає одним із пріоритетних напрямів мистецької освіти. The article reveals the peculiarities of vocal and choral training of future music teachers. The current stage of modernization of higher education in Ukraine, which is connected with the integration of our country into the European educational space, actualizes the problem of the quality of professional training of future music teachers. Vocal and choral activity is one of the most important activities of a future teacher-musician, and the training of highly qualified specialists in this field is one of the priority directions of art education. A promising direction of vocal and choral training of future specialists in the field of musical art during higher education is the arrangement of a certain sequence of teaching professional disciplines and its complex integrity, which includes the disciplines of the cycle of choral conducting, methods of teaching choral conducting, disciplines of choral studies, choral class, practical work with the choir, choral arrangement and reading of choral scores, voice production, vocal teaching methods, practical assimilation of school repertoire, etc. A feature of vocal and choral training of students of higher education institutions of artistic direction is the presence of basic structural components in it, which include conducting and choral and vocal and performing components.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22237
Appears in Collections:Кафедра вокально-хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Features of Vocal an.pdf721.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.