Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22236
Title: | Конвергентний підхід щодо сутності та змісту психологічної підготовки майбутніх диригентів - здобувачів вищої музично-педагогічної освіти |
Other Titles: | A convergent approach regarding the essence and content of the psychological training of future conductors – acquiring higher music and pedagogical education |
Authors: | Іригіна, Світлана Олександрівна Лєснік, Олена Степанівна Iryhina, Svitlana Oleksandrivna Лєснік, Олена Степанівна Lesnik, Olena Stepanivna |
Keywords: | конвергенція у професійній освіті культурологічна спрямованність диригентсько-педагогічної діяльності психологічна складова диригентсько-педагогічної підготовки психологічна взаємодія «диригент − хоровий колектив" здобувачі вищої освіти фактори удосконалення диригентсько-психологічної підготовки convergence in professional education cultural orientation of conducting and teaching activities psychological component of conducting and pedagogical training psychological interaction “conductor – choir” mechanisms of gaining experience and knowledge about the psychology of relevant professional relationships factors of improvement of conducting and psychological training of students of higher education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
Citation: | Іригіна С. О. Конвергентний підхід щодо сутності та змісту психологічної підготовки майбутніх диригентів - здобувачів вищої музично-педагогічної освіти / С. О. Іригіна, О. С. Лєснік // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених. - Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024. - №74, Т.1. - С. 298-404. |
Abstract: | У статті досліджується конвергентний підхід щодо сутності та змісту психологічної підготовки майбутніх диригентів – здобувачів вищої музично-педагогічної освіти. Проаналізовано теоретичну сутність поняття «конвергенція», під яким розуміють інструмент розширення уявлень стосовно підготовки майбутніх спеціалістів, ознайомлення їх із загальними принципами та універсальними законами, які дозволяють аналізувати різні явища з єдиної точки зору. Визначено, що у контексті психологічної підготовки майбутніх диригентів, конвергентний підхід виявляється як водночас ефективний та неконкурентний метод, котрий спрямований на гармонійне зближення різноманітних аспектів освіти. Встановлено, що музика відіграє ключову роль у конвергентному підході щодо сутності та змісту психологічної підготовки майбутніх диригентів, забезпечуючи комплексний вплив на їхні психічні процеси та сприяючи формуванню необхідних музично-педагогічних компетенцій. Зазначено, що конвергентність формальної та неформальної освіти виявляється в процесі фахової підготовки майбутніх диригентів, яка обумовлена взаємовпливом і взаємопроникненням компонентів, які формуються під час засвоєння студентами дисциплін навчальних планів (формальний компонент освіти) та у художньо-творчих колективах (неформальний компонент). Встановлено, що факторами удосконалення диригентсько-психологічної підготовки студентів є систематичність у вивченні психологічних аспектів, практика в управлінні музичним колективом та постійне самовдосконалення у взаємодії з музикантами. На основі проведеного дослідження встановлено, що основними факторами удосконалення диригентсько-психологічної підготовки студентів є систематичність у вивченні психологічних аспектів, практика в управлінні хоровим колективом та постійне самовдосконалення для результативної взаємодії з музикантами. The paper studies a convergent approach to the essence and content of psychological training of future conductors – students of higher musical and pedagogical education. The theoretical essence of the concept of convergence is analyzed, which is understood as a tool for broadening ideas regarding the training of future specialists, introducing them to general principles and universal laws that allow analyzing various phenomena from a single point of view. It was determined that in the context of the psychological training of future conductors, the convergent approach turns out to be an effective and non-competitive method at the same time, which is aimed at the harmonious convergence of various aspects of education. It has been established that music plays a key role in a convergent approach to the essence and content of the psychological training of future conductors, providing a comprehensive impact on their mental processes and contributing to the formation of the necessary musical and pedagogical competencies. It was determined that the convergence of formal and informal education is manifested in the process of professional training of future conductors, which is due to the mutual influence and interpenetration of components that are formed during students’ assimilation of curriculum disciplines (formal component of education) and in artistic and creative collectives (informal component). It has been established that the factors for improving the conducting and psychological training of students are systematicity in the study of psychological aspects, practice in managing a musical team, and constant self-improvement in interaction with musicians. On the basis of the conducted research, it was established that the main factors for improving the conducting and psychological training of students are systematicity in the study of psychological aspects, practice in managing a choral team, and constant self-improvement for effective interaction with musicians. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22236 |
Appears in Collections: | Кафедра вокально-хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Iryhina.pdf | 359.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.