Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22206
Title: The Use of ICT Tools in Training Future Music Teachers to Conduct Distance Learning for Primary School Students
Other Titles: Використання засобів ІКТ у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до дистанційного навчання учнів початкової школи
Authors: Ашихміна, Наталія Віталіївна
Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna
Keywords: Information and Communication Technologies (ICT)
music teacher training
Distance learning
Primary school students
інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)
підготовка вчителів музичного мистецтва
дистанційне навчання
учні початкової школи
Issue Date: 2025
Publisher: Published by Adaya Press
Citation: Ashykhmina, N. The Use of ICT Tools in Training Future Music Teachers to Conduct Distance Learning for Primary School Students / N. Ashykhmina. // 7th Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education (CIVAE)(March 12-13, 2025). - Madrid, Spain: Adaya Press, 2025. - P. 80-82.
Abstract: The article emphasizes that the implementation of information and communication technologies (ICT) plays a crucial role in preparing future music teachers for effective distance education of primary school students. ICT facilitates the collection, processing, storage, and trans-mission of information, enabling a structured and engaging delivery of music instruction tailored to the cognitive and developmental needs of young learners. This study examines the role of ICT tools in equipping future music teachers with the necessary skills and resources to conduct distance learning for primary school students and categorizes these tools into educational platforms, social networks, additional re-sources, and specialized software. Анотація. У статті наголошено, що впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) відіграє вирішальну роль у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до ефективної дистанційного навчання учнів початкової школи. ІКТ сприяють збору, обробці, зберіганню та передачі інформації, забезпечуючи структуроване та цікаве проведення уроків музичного мистецтва, адаптованого до когнітивних та розвивальних потреб дітей. Класифіковано засоби ІКТ на освітні платформи, соціальні мережі, додаткові ресурси та спеціалізоване програмне забезпечення.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22206
Appears in Collections:Кафедра музично-інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ashykhmina Nataliia.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.