Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГоловань, Тетяна Михайлівна-
dc.contributor.authorGolovan, Tatyana Mihaylovna-
dc.date.accessioned2019-04-11T13:01:25Z-
dc.date.available2019-04-11T13:01:25Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationГоловань Т. М. Становлення і розвиток суспільного дошкільного виховання у Криму (друга половина ХІХ - початок ХХ століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Тетяна Михайлівна Головань; наук. кер. Т. І. Поніманська; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2008. – 20 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2093-
dc.description.abstractУ дисертації здійснено комплексний історико-педагогічний аналіз становлення і розвитку суспільних дошкільних закладів у Криму в другій половині ХІХ – початку ХХ століття; виявлено політичні, економічні, соціально-культурні та педагогічні особливості становлення суспільного дошкільного виховання як самостійної ланки у системі освіти, яке має свою мету, завдання та структуру. Висвітлено передумови становлення і розвитку суспільного дошкільного виховання у Криму в зазначений історичний період; уточнено дані про роль благодійних і громадсько-педагогічних товариств Криму у відкритті дошкільних закладів у другій половині ХІХ – початку ХХ століття. Визначено типи дошкільних закладів Криму другої половини ХІХ – початку ХХ століття: заклади опіки, заклади денного перебування дітей, лікувально-оздоровчі. . The thesis is focused on the complex historical-pedagogical analysis of the establishment and activities of the public pre-school institutions in the Crimea in the second half of the XIX – the beginning of the XX centuries; it emphasizes political, economical, social-cultural and pedagogical peculiarities of the establishment of the public pre-school education as one of the separate parts of the system of education which has its aim, tasks and structure; it defines social-economical pre-conditions for the establishment and development of the pre-school education in the Crimea in the above-mentioned period; it shows the role of the philanthropic and social-pedagogical societies of the Crimea in the formation of pre-school institutions during the second half of the XIX century – the beginning of the XX century. The types of the pre-school institutions were defined: the tutorial institutions – orphanage, asylum (rural, municipal, reformatory, agricultural, maternity hospital, nursing shelter, shelter for children of mobilized soldiers, cradles for foundlings; day houses for children – shelters for children, day nursery, kindergarten, children’s club,: nursing-medical homes – climatic colonies for children, children’s resorts, children’s sanatorium, children’s beach, children’s play grounds.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectрозвитокuk
dc.subjectзасновникиuk
dc.subjectпередумовиuk
dc.subjectперіодиuk
dc.subjectсуспільне дошкільне вихованняuk
dc.subjectтипи дошкільних закладів Кримуuk
dc.subjectdevelopmentuk
dc.subjectfoundersuk
dc.subjectpreconditionsuk
dc.subjectperiodsuk
dc.subjectpublic pre-school educationuk
dc.subjecttypes of the pre-school institutions in the Crimeauk
dc.titleСтановлення і розвиток суспільного дошкільного виховання у Криму (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)uk
dc.title.alternativeFormation and Development of the Public Pre-school Education in the Crimea (the second half of the XIX – the beginning of the XX- centuries)uk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golovan_aref (1).pdf214.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.