Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГадомська, Аліна Анатоліївна-
dc.contributor.authorHadomska, Alina-
dc.date.accessioned2019-04-09T08:10:29Z-
dc.date.available2019-04-09T08:10:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГадомська А. А. Формування і збагачення лексичного запасу іноземних студентів засобами креолізованих рекламних текстів: види вправ / А. А. Гадомська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 12. – С. 3–42.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2069-
dc.description.abstractУ статті розглядаються види вправ, які застосовуються під час лексичної роботи зі студентами-іноземцями задля формування і збагачення їхнього словникового запасу засобами креолізованих рекламних текстів, наведено приклади використання конкретних текстів сучасної реклами як навчального матеріалу для формування лексичного запасу іноземних студентів. The article presents the description of different types of exercises used in the work with foreign students for forming and enriching their vocabulary by means of creolised advertising texts. The classroom work aimed at enriching foreign students’ vocabulary is based on the following principles: the necessity of enriching a foreign student’s vocabulary as a secondary linguistic personality and the active development of his/her associative thinking. A teacher working with foreign students faces the following tasks in his/her professional activities: forming active and passive vocabulary, providing their mastering of the environment at the sensory and intellectual levels for full mastering of the concepts which precondition the choice of the study material used for the organisation of the lexical work. In the carried out research, the pragmatic (authentic) materials, taken from native speakers’ communication practice, namely modern creolised advertising texts were used as study materials for enriching the vocabulary. Well-formed system of exercises is one of the most important factors of the successful language mastering and the basis for the organisation of the educational process. The following exercises (which are considered to be the part of the experimental technique forming speech and cultural adaptation) were used in the experimental work with the students at the formative stage of the peda-gogical experiment: informational games-exercises, analytical and synthetic (analytical and classification; analytical and productive; thesaurus and contextual), associative, imitational, communicative exercises. Each of them is based on the elements of the creolised advertising text analysis, which increases students’ semantic associations. The system of exercises based on the analysis of authentic pragmatic materials contributes to the development of foreign students’ associative thinking, to the formation of strong semantic bonds between the concepts and lexical units; enriching their active and passive vocabulary.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk
dc.subjectіноземні студентиuk
dc.subjectлексичний запасuk
dc.subjectкреолізовані рекламні текстиuk
dc.subjectcreolised advertising textsuk
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk
dc.subjectforeign studentsuk
dc.titleФормування і збагачення лексичного запасу іноземних студентів засобами креолізованих рекламних текстів: види вправuk
dc.title.alternativeFormation and enrichment of foreign students’ vocabulary by means of creolised advertising texts: types of exercisesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alina Hadomska.pdf365.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.