Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2063
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГорпініч, Тетяна Ігорівна-
dc.contributor.authorHorpinich, Tetyana Igorivna-
dc.date.accessioned2019-04-08T12:52:12Z-
dc.date.available2019-04-08T12:52:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГорпініч Т. І. Методика формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів з урахуванням індивідуально-когнітивних стилів навчання : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Тетяна Ігорівна Горпініч; наук. кер. Л. І. Морська; Тернопіл. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 2014. – 300 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2063-
dc.description.abstractДисертацію присвячено дослідженню проблеми формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фахівців фармацевтичного профілю з урахуванням індивідуально-когнітивних стилів навчання. У дослідженні визначено сутність поняття «професійна англомовна компетентність у читанні у майбутніх фармацевтів»; окреслено структуру професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів; схарактеризовано особливості автентичних фахових джерел, які є засобом формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів; проаналізовано методи формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів у вітчизняній та зарубіжній методиці; досліджено поняття «індивідуально-когнітивний стиль навчання»; розглянуто основні підходи до класифікації індивідуально-когнітивних стилів навчання; вивчено вплив функціональної асиметрії головного мозку на процес формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів; обґрунтовано доцільність врахування індивідуально-когнітивних стилів «лівопівкульність» та «правопівкульність» у процесі формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів. The thesis deals with the issue of developing future pharmacists’ reading competency in professional English on the basis of individual cognitive styles of learning. The notion “foreign language reading competency” in the context of future pharmacists’ professional training has been defined; the structure of foreign language reading competency of a future pharmacist has been outlined; the linguistic peculiarities of professional pharmaceutical texts have been revealed; the methods of developing future pharmacists’ reading competency in professional English have been analyzed; the phenomenon “individual cognitive style of learning” has been revealed; the influence of individual cognitive learning styles on the efficiency of professional communicative competency development has been studied; the advantages of considering right and left hemispheres dominance as individual cognitive styles of learning in the process of developing future pharmacists’ reading competency in professional English have been grounded. The linguodidactic model of developing future pharmacists’ reading competency in professional English and the corresponding system of exercises have been elaborated. The criteria, evaluative indicators and levels of developing reading competency in professional English have been defined. The effectiveness of the suggested methodology has been verified and confirmed in the course of experimental teaching.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk
dc.subjectпрофесійна англомовна компетентність у читанніuk
dc.subjectіндивідуально-когнітивний стиль навчанняuk
dc.subjectлінгводидактична модельuk
dc.subjectавтентичні фахові джерелаuk
dc.subjectпідготовка майбутніх фармацевтівuk
dc.subjectфункціональна асиметрія головного мозкуuk
dc.subjectreading competency in professional Englishuk
dc.subjectindividual cognitive style of learninguk
dc.subjectlinguodidactic modeluk
dc.subjectauthentic specialized sourcesuk
dc.subjectfuture pharmacists’ traininguk
dc.subjectfunctional brain asymmetryuk
dc.titleМетодика формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів з урахуванням індивідуально-когнітивних стилів навчанняuk
dc.title.alternativeMethodology of developing future pharmacists’ reading competency in professional English on the basis of individual cognitive styles of learninguk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Methodolog.pdf6.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.