Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХуан Цзіншен-
dc.contributor.authorHuang Jingsheng-
dc.date.accessioned2019-04-04T08:03:51Z-
dc.date.available2019-04-04T08:03:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationХуан Цзіншен. Теоретичні засади проблеми формування естетичного світогляду в майбутніх учителів образотворчого мистецтва / Хуан Цзіншен // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 200–205.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2026-
dc.description.abstractУ статті порушено проблему формування естетичного світогляду в майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Здійснено аналіз науково-педагогічної, психологічної, філософської літератури, довідкових джерел. На підставі аналізу наукової літератури накреслено поняттєві межі феномену «естетичний світогляд», подано специфіку естетичного світогляду учителя образотворчого мистецтва. Проаналізовано особливості професійної діяльності вчителя образотворчого мистецтва та науково обґрунтовано необхідність формування у студентів естетичного світогляду. The article deals with the philosophic and psychological approaches to studying the issue of future of Fine Art teachers’ aesthetic worldview, as well as its pedagogical context. The main parameter of the scientific substantiation of the essence and structure of aesthetic worldview of Fine Art teachers is its relation to another complex integrative phenomenon – aesthetic consciousness. The author interprets aesthetic consciousness on the basis of research works by leading scientists (classics and contemporary ones). According to the results of scientific literature review, the author specifies aesthetic worldview as a system of beliefs, view of the nature, world, society, and place of a man in it, as well as beliefs, ideals, and principles of reality perception. Considering the complexity and variety of interpretations of aesthetic worldview and aesthetic consciousness, the author also analyses the connection of aesthetic worldview and creative capabilities of a Fine Art teacher with his/her initiative in overcoming stability of artistic activities by means of creativity. Following the results of the current research, aesthetic worldview has been defined as personality’s ability to organise his/her work according to the humanitarian way of perceiving the image of the world, artistic tendency, artistic culture, which is manifested through positive attitude to the profession by means of forming corresponding aesthetic images of educational work in ones’ consciousness.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсвітогляд особистостіuk
dc.subjectестетична свідомістьuk
dc.subjectестетичний світоглядuk
dc.subjectмайбутній вчительuk
dc.subjecta future teacher of Fine Artuk
dc.subjectaesthetic consciousnessuk
dc.subjectpersonality’s view of the worlduk
dc.titleТеоретичні засади проблеми формування естетичного світогляду в майбутніх учителів образотворчого мистецтваuk
dc.title.alternativeTheoretical basis of the formation of future fine art teachers’ aesthetic worldviewuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huang Jingsheng.pdf637.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.