Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрама, Геннадій Петрович-
dc.contributor.authorGrama, Gennadij Petrovych-
dc.date.accessioned2019-04-03T08:42:29Z-
dc.date.available2019-04-03T08:42:29Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationГрама Г. П. Підготовка майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Геннадій Петрович Грама; наук. кер. Т. Г. Жаровцева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 20 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2015-
dc.description.abstractУ дисертації теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільників. У дослідженні розкрито зміст і структуру поняття «готовність майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільників», уточнено поняття «підготовленість», «підготовка», «готовність», «математична мова». Визначено критерії (когнітивний, операційно-технологічний, мотиваційно-оцінювальний), показники і схарактеризовано рівні готовності майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку. In the thesis the pedagogical conditions for developing the future educators readiness to form the preschool children’s elementary mathematical notions are theoretically grounded and experimentally checked. In the research the content and the structure of the notion “the future educators’ readiness to form the preschool children’s elementary mathematical notions” is revealed. The connection between such concepts as “preparedness”, “preparation”, “readiness”, “mathematical language” is specified. The criteria (cognitive, operative, technological, motivative and evaluative) and indices are detected. The levels of the future educators’ readiness to form the preschool children’s elementary mathematical notions are characterised. Methods aimed at executing the pedagogical conditions to develop the future educators’ readiness to form the preschool children’s elementary mathematical notions while introducing interactive teaching methods and computer technologies are developed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпідготовка майбутніх вихователівuk
dc.subjectготовність майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільниківuk
dc.subjectкомпоненти готовностіuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectpreparation of future educatorsuk
dc.subjectreadiness of future educators to form the preschool children’s elementary mathematical notionsuk
dc.subjectreadiness componentsuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.titleПідготовка майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільниківuk
dc.title.alternativeFuture Educators’ Development to Form Elementary Mathematical Notions among the Preschool Childrenuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grama G. P. aref (1).pdf209.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.