Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19869
Title: Проблема оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень
Authors: Осипчук, С.
Keywords: якість
якість освіти
якість освітньої діяльності
оцінювання
внутрішня система забезпечення якості освіти
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Осипчук С. Проблема оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень / С. Осипчук // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 2. – С. 54-60.
Abstract: Стаття представляє огляд проблеми оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень. Питання якості освіти є пріоритетним у розвитку суспільства, бо від «кінцевого продукту» закладів освіти – конкурентоспроможного випускника – залежить подальша успішна життєдіяльність людства в усіх сферах. І саме ретроспективне дослідження цього питання допоможе визначити сутність основних понять, проблеми та їх вирішення. Розглянуто поняття «якість», «якість освіти», «оцінювання» як процес отримання оцінок, висновків, рекомендацій щодо стану та перспектив розвитку закладу освіти на основі визначених заздалегідь критеріїв. Визначено спільні показники якості освіти для всіх закладів освіти та складові поняття «якість освіти»: якість підготовки кадрів, якість фінансово-господарських умов, якість технологій та якість управління освітою, якість освітнього середовища. Якість освіти розглядається в нерозривній єдності з якістю освітньої діяльності та якістю результату. Виділено чотири основні тенденції змін у галузі педагогічного оцінювання, які сприяли загальному підвищенню якості, а саме: вироблення та впровадження широкого спектра інструментів оцінювання, спрямованих на різні аспекти компетентності; розроблення та застосування нових підходів у викладанні та навчанні; розвиток методів психометричного аналізу та їхнього застосування до аналізу окремих інструментів оцінювання й результатів оцінювання; зростання ролі інформаційно-комп’ютерних технологій як складової різних етапів реалізації процесу оцінювання. Відповідно в статті доведено, що для забезпечення високого рівня якості освіти в закладах освіти необхідно проводити оцінювання освітньої діяльності та її результату, сформульовано вимоги до критеріїв оцінювання. Встановлено, що відповідно до законодавчої бази кожний заклад загальної середньої освіти має розробити внутрішню систему забезпечення якості освіти, враховуючи особливості свого закладу освіти, яка є об’єктом для оцінювання. Проте, питання оцінювання якості освіти та освітньої діяльності потребує продовження наукових розвідок, бо заклади загальної середньої освіти не готові здійснювати оцінювання: відсутність інструментарію процесу оцінювання, неготовність учасників освітнього процесу оцінювати діяльність закладу, некомпетентність експертів, необ’єктивне оцінювання.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19869
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf330.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.