Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19869
Назва: Проблема оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень
Автори: Осипчук, С.
Ключові слова: якість
якість освіти
якість освітньої діяльності
оцінювання
внутрішня система забезпечення якості освіти
Дата публікації: 2023
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Осипчук С. Проблема оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень / С. Осипчук // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 2. – С. 54-60.
Короткий огляд (реферат): Стаття представляє огляд проблеми оцінювання якості освіти загальноосвітнього закладу в ретроспективі педагогічних досліджень. Питання якості освіти є пріоритетним у розвитку суспільства, бо від «кінцевого продукту» закладів освіти – конкурентоспроможного випускника – залежить подальша успішна життєдіяльність людства в усіх сферах. І саме ретроспективне дослідження цього питання допоможе визначити сутність основних понять, проблеми та їх вирішення. Розглянуто поняття «якість», «якість освіти», «оцінювання» як процес отримання оцінок, висновків, рекомендацій щодо стану та перспектив розвитку закладу освіти на основі визначених заздалегідь критеріїв. Визначено спільні показники якості освіти для всіх закладів освіти та складові поняття «якість освіти»: якість підготовки кадрів, якість фінансово-господарських умов, якість технологій та якість управління освітою, якість освітнього середовища. Якість освіти розглядається в нерозривній єдності з якістю освітньої діяльності та якістю результату. Виділено чотири основні тенденції змін у галузі педагогічного оцінювання, які сприяли загальному підвищенню якості, а саме: вироблення та впровадження широкого спектра інструментів оцінювання, спрямованих на різні аспекти компетентності; розроблення та застосування нових підходів у викладанні та навчанні; розвиток методів психометричного аналізу та їхнього застосування до аналізу окремих інструментів оцінювання й результатів оцінювання; зростання ролі інформаційно-комп’ютерних технологій як складової різних етапів реалізації процесу оцінювання. Відповідно в статті доведено, що для забезпечення високого рівня якості освіти в закладах освіти необхідно проводити оцінювання освітньої діяльності та її результату, сформульовано вимоги до критеріїв оцінювання. Встановлено, що відповідно до законодавчої бази кожний заклад загальної середньої освіти має розробити внутрішню систему забезпечення якості освіти, враховуючи особливості свого закладу освіти, яка є об’єктом для оцінювання. Проте, питання оцінювання якості освіти та освітньої діяльності потребує продовження наукових розвідок, бо заклади загальної середньої освіти не готові здійснювати оцінювання: відсутність інструментарію процесу оцінювання, неготовність учасників освітнього процесу оцінювати діяльність закладу, некомпетентність експертів, необ’єктивне оцінювання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19869
Розташовується у зібраннях:2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8.pdf330.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.