Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19798
Title: Акмеологічний і рефлесивний підходи як методологічне підгрунтя професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей
Authors: Княжева, Ірина Анатоліївна
Knyazheva, Iryna Anatoliyivna
Лі Ліньї
Keywords: професійна підготовка
майбутні вчителі
мистецькі спеціальності
методологічне підґрунтя
акмеологічний підхід
рефлексивний підхід
мистецьке середовище
мистецька освіта
здобувачі освіти
компетентність
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Богданова І. Акмеологічний і рефлесивний підходи як методологічне підгрунтя професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей / І. Богданова// Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 1. – С. 22-26.
Abstract: Сучасна освіта постійно вдосконалюється, а разом з нею змінюються й вимоги до педагогічної підготовки. У контексті професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей особливою вагомістю наділяються акмеологічний і рефлексивний підходи, які стають методологічним підґрунтям їхньої професійної підготовки. Акмеологічний підхід в освіті базується на врахуванні індивідуальних особливостей здобувачів освіти, їхнього потенціалу та готовності до самовдосконалення. У процесі підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей цей підхід дозволяє виявляти й розвивати таланти та творчі здібності кожного, допомагає студентам зрозуміти їхню власну потребу у вдосконаленні, сприяє розвитку самореалізації та самостійності, надає їм можливості самостійно визначити свої цілі та шляхи досягнення успіху в майбутній педагогічній діяльності. Рефлексивний підхід фокусує на постійному самовдосконаленні, аналізі власних дій, особистого і професійного зростання, набуття життєвих і професійно значущих компетентностей. Важливим елементом професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей є здатність критично оцінювати власну мистецько-педагогічну практику, шукати шляхи вдосконалення й адаптувати свої методики навчання до потреб сучасного мистецького середовища. Рефлексивний підхід створює умови для збагачення професійного досвіду майбутніх учителів, виявлення сильних і слабких аспектів своєї роботи, а також виробленню особистісної стратегії подальшого розвитку. Поєднання акмеологічного та рефлексивного підходів у професійній підготовці майбутніх учителів мистецьких спеціальностей відкриває широкі можливості для їхнього успішного особистісного розвитку і професійного зростання. Урахування індивідуальних потреб кожного здобувача освіти, постійна рефлексія над власною діяльністю та пошук шляхів самовдосконалення дозволяють підготувати компетентних, висококваліфікованих і творчих учителів, здатних ефективно впроваджувати свої знання й уміння в практику мистецької освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19798
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf294.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.