Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуховець, Божена Олегівна-
dc.contributor.authorBukhovets, Bozhena Olegivna-
dc.contributor.authorДишель, Ганна Вадимівна-
dc.contributor.authorDyshel, Нanna-
dc.date.accessioned2024-07-29T09:42:16Z-
dc.date.available2024-07-29T09:42:16Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationБуховець Б. О. Регуляція психічного стану школярів засобами фізичної культури / Б. О. Буховець, Г. О. Дишель // Olympicus : науковий журнал. – 2024. – № 1. – С. 32-36uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19765-
dc.description.abstractIn recent years, scientists have identified a tendency to increase the number of children with sensory disorders, especially in the form of visual deprivation. This actualizes the problem of correcting the manifestation of motor disorders in children with visual impairment in the process of adaptive physical education in order to promote their harmonious development and prevent the manifestation of secondary deviations. In modern science, there is also a problem of researching the peculiarities of the physical development of children with visual impairment, which is a prerequisite for building modern programs for adaptive physical education. Everything described above determines the relevance of the presented scientific research. В останні роки, науковці визначають тенденцію до збіль- шення кількості дітей із сенсорними порушеннями особливо у вигляді депривації зору. Це актуалізує проблему корекції прояву моторних порушень у дітей із депривацією зору в процесі адаптивного фізичного виховання з метою сприяння їхньому гармонійному роз- витку та попередженню прояву вторинних відхилень. В сучасній науці існує і проблема дослідження особливостей фізичного розвитку дітей із депривацією зору, як передумова для побудови сучасних програм із адаптивного фізичного виховання. Все вищеперерахо- ване, обумовлює актуальність представленого наукового дослідження.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectsensory deprivationuk
dc.subjectchildrenuk
dc.subjectadaptive physical educationuk
dc.subjectbody weightuk
dc.subjectphysical developmentuk
dc.subjectадаптивне фізичне вихованняuk
dc.subjectсенсорна деприваціяuk
dc.subjectшколяріuk
dc.subjectкорекціяuk
dc.subjectмаса тілаuk
dc.subjectфізичний розвитокuk
dc.subjectрухова активністьuk
dc.subjectпрограмаuk
dc.titleПорівняльний аналіз показників фізичного розвитку школярів із сенсорною депривацією відносно їхніх здорових однолітків як передумова для обгрунтування та розробки авторської програмиuk
dc.title.alternativeComparative analysis of the indicators of physical development of children with sensory disorders in relation to their healthy peers as a prerequisite for building an adaptive physical education programuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-36.pdf414.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.