Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19578
Title: Аn Analysis on the Ways Of Chatgpt to Improve the Academic Writing Ability of College English Teachers
Other Titles: Аналіз способів чату для покращення навичок академічного письма викладачів англійської мови у коледжах
Authors: Huan Gege
Zhou Weiwei
Keywords: academic writing
ChatGPT
college English teachers
artificial intelligence
академичне письмо
штучний інтелект
викладання англійськоїм мови у коледжі
Issue Date: 2024
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University
Citation: Huan Gege Аn Analysis on the Ways Of Chatgpt to Improve the Academic Writing Ability of College English Teachers / Huan Gege, Zhou Weiwei // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 92-102.
Abstract: The emergence of artificial intelligence, led by ChatGPT, has subversively changed the way of production and use of human knowledge, which has a far-reaching impact on the field of academic writing, especially the main force of academic writing, college teachers. Therefore, this study explores the functions of ChatGpt in the field of academic writing, and analyzes the ways in which ChatGPT can improve the academic writing ability of college English teachers. It is found that ChatGPT, a new artificial intelligence, can help college English teachers with its powerful intelligent text generation and literature search functions. At the same time, college English teachers can improve their academic writing ability through the three ways empowered by ChatGPT: ubiquity of learning styles, visualization of potential information, and high efficiency of repetitive work. This study can provide some insights for college English teachers' use of ChatGPT. ntranslatability, post-translation editing, translation strategy. 1 022 / 5 000 Поява штучного інтелекту на чолі з ChatGPT підривно змінила спосіб виробництва та використання людських знань, що має далекосяжний вплив на сферу академічного письма, особливо на головну силу академічного письма, викладачів коледжів. Таким чином, це дослідження досліджує функції ChatGpt у сфері академічного письма та аналізує способи, за допомогою яких ChatGPT може покращити навички академічного письма викладачів англійської мови в коледжах. Виявлено, що ChatGPT, новий штучний інтелект, може допомогти вчителям англійської мови коледжу завдяки потужній інтелектуальній генерації тексту та функціям пошуку літератури. У той же час викладачі англійської мови в коледжах можуть покращити свої навички академічного письма трьома способами, наданими ChatGPT: повсюдність стилів навчання, візуалізація потенційної інформації та висока ефективність повторюваної роботи. Це дослідження може дати певну інформацію про використання ChatGPT викладачами англійської мови в коледжах : перекладність, редагування після перекладу, стратегія перекладу.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19578
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huan Gege, Zhou Weiwei.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.