Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19571
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBohush, Alla Mykhailivna-
dc.contributor.authorБогуш, Алла Михайлівна-
dc.date.accessioned2024-07-17T11:03:15Z-
dc.date.available2024-07-17T11:03:15Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationBohush А. M. Формування мовної та етнічної особистості. Майбутні спеціалісти дошкільної освіти в умовах етнокультури І міжкультурна комунікація / A. M. Bohush // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 33-38.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19571-
dc.description.abstractTThe article characterizes different types of speech personalities of future preschool education specialists who will have to work with “children of war”, who have different levels of Ukrainian speech development from high (mostly children from large cities) to low or elementary (children of parents belonging to ethnic nationalities (Southern and Western regions of Ukraine)) ones. An urgent task of educational institutions of professional pre-higher (pedagogical colleges) and higher education (pedagogical universities) is the formation of the speech and linguistic, and speech and ethnic personality of future specialists in preschool education, who are called upon to act as mediators and facilitators, using educational and protective speech of influence on the psyche of the child between the child and the existing disturbing, social situation in which a child is temporarily living. У статті охарактеризовано різні типи мовленнєвої особистості майбутніх фахівців дошкільної освіти, яким доведеться працювати з «дітьми війни», які мають різний рівень розвитку українського мовлення від високого (переважно діти з великих міст) до низького або початкового (діти батьків). національності (південні та західні регіони України)). Актуальним завданням навчальних закладів передвищої (педагогічні коледжі) та вищої освіти (педуніверситети) є формування мовленнєво-мовної та мовленнєво-етнічної особистості майбутніх фахівців дошкільної освіти, які покликані виступати як посередники та фасилітатори, що використовують виховно-охоронний мовленнєвий вплив на психіку дитини між дитиною та існуючою тривожною, соціальною ситуацією, в якій дитина тимчасово перебуває.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectмайбутні фахівці дошкільної освітиuk
dc.subjectмовленнєво-мовна особистістьuk
dc.subjectетнокультураuk
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk
dc.subjectfuture specialists of preschool educationuk
dc.subjectethnocultureuk
dc.subjectspeech and language personalityuk
dc.subjectintercultural communicationuk
dc.titleFormation of Speech and Ethnic Personality of Future Preschool Education Specialists Under Conditions of Ethno-Cultural And Intercultural Communicationuk
dc.title.alternativeФормування мовної та етнічної особистості. Майбутні спеціалісти дошкільної освіти в умовах етнокультури і міжкультурної комунікаціїuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bohush Alla Mykhailivna.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.