Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19336
Title: | Моделі-трансформери на прикладі Stable Diffusion AI |
Other Titles: | Transformer models on the example of Stable Diffusion AI |
Authors: | Корабльов, Вячеслав Анатолійович Korablyov, Vyacheslav Anatoliyovych |
Keywords: | штучний інтелект моделі-трансформери Stable Diffusion AI інновації в освіті artificial intelligence transformer models Stable Diffusion AI innovations in education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | УкрІНТЕІ |
Citation: | Корабльов В. Моделі-трансформери на прикладі Stable Diffusion AI / В. Корабльов // Штучний інтелект у науці та освіті (AISE 2024). Artificial intelligence in science and education : збірник матеріалів міжнародної наукової конференції (Київ, 1-2 березня 2024 р.) [Електронний ресурс] / [упоряд: А. Яцишин, В. Матусевич, В. Коваленко]. – Київ : УкрІНТЕІ, 2024. – 111 – 114 с. |
Abstract: | У публікації розкривається потенціал моделей-трансформерів, зокрема Stable Diffusion AI, у освіті. Аналізується вплив ШІ на навчальний процес, методи інтеграції технологій для підвищення якості освіти, стимуляції креативності та критичного мислення учнів. Надаються рекомендації педагогам щодо ефективного використання ШІ, висвітлюються перспективи розвитку та етичні аспекти. The publication reveals the potential of transformer models, in particular Stable Diffusion AI, in education. The article analyzes the impact of AI on the educational process, methods of technology integration to improve the quality of education, stimulate creativity and critical thinking of students. Recommendations for educators on the effective use of AI are provided, as well as development prospects and ethical aspects. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19336 |
Appears in Collections: | Штучний інтелект у науці та освіті (AISE 2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Korablyov.pdf | 558.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.