Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19054
Title: Принципи розробки вправ за комунікативним підходом для здобувачів першого (бакалаврьского) рівня вищої освіти медичного факультету з урахуванням когнітивно-прагматичного аспекту іншомовних компетенцій
Authors: Ірхіна, Юліана Валентинівна
Irkhina, Juliana Valentynivna
Keywords: комунікативний підхід
професійно-орієнтований текст
професійне спілкування
спеціальна освіта
формування іншомовних компетенцій
communicative approach
professional oriented text
professional communication
special education
formation of foreign language competences
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Ірхіна Ю.В. Принципи розробки вправ за комунікативним підходом для здобувачів першого (бакалаврьского) рівня вищої освіти медичного факультету з урахуванням когнітивно-прагматичного аспекту іншомовних компетенцій / Ю.В. Ірхіна // Інноваційна педагогіка. - 2024. Вип. № 68. - Т. 1. - С. 146-149
Abstract: У статті розглянуто теоретико-методологічні засади комунікативного підходу у ракурсі засобу формування іншомовних компетенцій здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти медичного факультету напрямку «Спеціальна освіта» та запропоновано принципи розробки вправ для здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти медичного факультету за вищезазначеним підходом з огляду на когнитивно-прагматичні особливості іншомовних компетенцій. Встановлено, що комунікативний підхід становить базу для багатьох методик викладання іноземних мов у сучасній вищій школі з її актуальними цілями та завданнями, так як у своєму розвитку може досягнути рівня педагогічної системи. У процесі аналізу досліджень відомих сучасних науковців та педагогів та, користуючись власним досвідом у навчанні здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти медичного факультету напрямку «Спеціальна освіта», було встановлено що процес відбору текстового матеріалу для занять з іноземної мови повинен відповідати необхідній для реального професійного спілкування дійсності, а кожна обрана тема, що вивчається, потребує відповідного лексичного забезпечення. З урахуванням цих завдань освітнього процесу постає проблема пошуку та обробки професійно-орієнтованого навчального матеріалу, необхідного для формування іншомовної компетенції саме здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти медичного факультету напрямку «Спеціальна освіта». В процесі дослідження визначено, що в межах комунікативного підходу при формуванні відповідних професійних іншомовних навичок виникає необхідність у коректній організації професійно-орієнтованого навчального матеріалу за принципами його актуальності, функціональності та доступності, а також у такий послідовності, що найкращим чином призведе до впевненості здобувача у власних можливостях. Такі принципи складають основу для подальшої роботи з професійно-орієнтованими текстами, створення вправ, обрання сфер комунікації та основних проблем обговорення у освітньому процесі, що відображено, як цикл вправ за комунікативним підходом для здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти медичного факультету напрямку «Спеціальна освіта».з урахуванням когнітивно-прагматичного аспекту іншомовних компетенцій. The article examines the theoretical and methodological principles of the communicative approach from the perspective of a tool for the formation of foreign language competences of students of the bachelor’s level of higher education of the Faculty of Medicine in the field of «Special Education» and proposes the principles of developing exercises for students of the bachelor’s level of higher education of the Faculty of Medicine according to the above-mentioned approach, taking into account cognitive and pragmatic features foreign language competences. It has been established that the communicative approach forms the basis for many methods of teaching foreign languages in modern higher education with its current goals and tasks, as it can reach the level of a pedagogical system in its development. In the process of analyzing the research of wellknown modern scientists and teachers and using my own experience in teaching bachelor level higher education students of the Faculty of Medicine in the field of «Special Education», it was established that the process of selecting text material for foreign language classes should correspond to the reality necessary for real professional communication. and each chosen topic being studied needs appropriate lexical support. Taking into account these tasks of the educational process, the problem of finding and processing professionally-oriented educational material, necessary for the formation of foreign language competence of bachelor level higher education students of the medical faculty in the field of «Special Education», arises. In the process of research, it was determined that within the limits of the communicative approach in the formation of relevant professional foreign language skills, there is a need for the correct organization of professionallyoriented educational material according to the principles of its relevance, functionality and accessibility, as well as in such a sequence that will best lead to the acquirer’s confidence in his own opportunities. Such principles form the basis for further work with professionallyoriented texts, creation of exercises, selection of areas of communication and main problems of discussion in the educational process, which is reflected as a cycle of exercises according to the communicative approach for applicants of the bachelor’s level of higher education of the medical faculty of the «Special Education» direction. taking into account the cognitivepragmatic aspect of foreign language competences
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19054
Appears in Collections:Кафедра західних і східних мов та методики їх навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30.pdf.crdownload182.91 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.