Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18786
Title: Особливості застосування технічних прийомів у сучасному олійному живописі
Other Titles: Features of the application of techniques in modern oil painting
Authors: Кабаченко, Володимир Петрович
Kabachenko, Volodymyr Petrovych
Keywords: олійний живопис
сучасна темпера
технологічні знання
підмальовок
багатошарове письмо
збереженість творів живопису
oil painting
modern tempera
technological knowledge
underdrawing
multi-layered writing
preservation of paintings
Issue Date: 2023
Publisher: Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Кабаченко В. П. Особливості застосування технічних прийомів у сучасному олійному живописі / В. П. Кабаченко // Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 69, Т. 3, 2023. - С. 101-106.
Abstract: Пропонована публікація має на меті актуалізувати увагу щодо перспективи використання традиційних прийомів олійного живопису в сучасних умовах мистецької практики та навчального процесу. Зокрема, мається на увазі використання технічних прийомів класичних зразків та застосування в навчальному процесі теоретичних знань і практичних навичок на основі індивідуальної манери майстрів образотворчого мистецтва. В статті розглянуто основні віхи становлення і розвитку технологічних знань в історичній перспективі, походження і способи застосування художніх матеріалів, принади і недоліки фарб на основі олії, можливості сполучень олії з емалями і лаками в тристадійному методі багатошарового письма, переваги оптичної взаємодії та механічної суміші олійних фарб і сучасної темпери, потенційні можливості використання традиційних прийомів олійного живопису в контексті сьогодення. На основі модерних технологічних знань і мистецької практики, зокрема вибіркових тестувань наявних у торгівельній мережі олійних фарб, подаються рекомендації стосовно праці студентів мистецьких спеціалізацій у сучасних умовах. Під час воєнного стану, окупації значної частини території України та міграційних процесів, спричинених воєнними діями, репутаційних втрат зазнають усталені концепції, визначені правила, навчальні програми, заклади освіти, творчі спілки. Загальний стан турбулентності та перманентна переоцінка набутків мирного часу, обстріли, міграційні процеси, відключення електроенергії та теплопостачання вносять свої корективи як у навчальні плани, так і в щоденний побут викладачів та студентів. Значне підвищення цін на товари щоденного вжитку та художні матеріали, дефіцит засобів забезпечення навчального процесу, перебої у постачанні найнеобхіднішими матеріалами за умов дистанційного навчання значно обмежують можливість набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок.Отже вивчення можливостей взаємодії різноманітних за походженням фарб і розчинників, залучення до арсеналу художніх засобів як традиційних так і новітніх матеріалів живопису та засвоєння базових технологічних знань дозволяють орієнтуватися в світі технічних прийомів сучасного мистецтва і, відповідно, дають змогу студентам набути практичні навички в процесі навчання. Таким чином забезпечення освітнього процесу відповідними технологічними знаннями набуває актуальності. The proposed publication aims to bring attention to the perspective of using traditional techniques of oil painting in modern conditions of artistic practice and the educational process. In particular, this refers to the use of technical techniques of classical models and the application of theoretical knowledge and practical skills in the educational process based on the individual manner of the masters of fine arts. The article examines the main milestones of the formation and development of technological knowledge in a historical perspective, the origin and methods of using artistic materials, the advantages and disadvantages of oil-based paints, the possibilities of combining oil with enamels and varnishes in the three-stage method of multilayer writing, the advantages Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 68, том 1, 2023 102 Мистецтвознавство of optical interaction and mechanical mixing oil paints and modern tempera, potential possibilities of using traditional methods of oil painting in the context of today. On the basis of modern technological knowledge and artistic practice, in particular, selective testing of oil paints available in the trade network, recommendations are made regarding the work of students of art specializations in modern conditions. During the martial law, the occupation of a large part of the territory of Ukraine and the migration processes caused by military actions, established concepts, defined rules, educational programs, educational institutions, and creative unions suffer reputational losses. The general state of turbulence and the permanent re-evaluation of peacetime gains, shelling, migration processes, electricity and heat supply cuts make their corrections both in educational plans and in the daily life of teachers and students. A significant increase in the prices of everyday goods and art materials, a shortage of means of supporting the educational process, interruptions in the supply of the most necessary materials under the conditions of distance learning significantly limit the opportunity for students to acquire theoretical knowledge and practical skills. Therefore, the study of the interaction possibilities of paints and solvents of various origins, the involvement of both traditional and modern painting materials in the arsenal of artistic tools, and the assimilation of basic technological knowledge allow one to navigate the world of technical techniques of modern art and, accordingly, enable students to acquire practical skills in the process of learning chanting In this way, providing the educational process with relevant technological knowledge becomes relevant.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18786
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kabachenko V..pdf358.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.