Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18632
Title: Introduction of interactive teaching methods in modern schools
Other Titles: Впровадження інтерактивних методів навчання в сучасній школі
Authors: Сокаль, Марія Анатоліївна
Sokal, Mariia Anatoliivna
Bilyk, Viktoriia
Banak, Roman
Bardadym, Oleh
Anichkina, Olena
Keywords: Еducation
the future generation
modern schools
the evolution of education
innovative methods
освіта
майбутнє покоління
сучасна школа
еволюція освіти
інноваційні методи
Issue Date: 2024
Publisher: Universidad Carabobo
Citation: Bilyk V., Banak R., Bardadym О. , Sokal М., Anichkin О. / Introduction of interactive teaching methods in modern schools Introducción de métodos de enseñanza interactivos en las escuelas modernas / V. Bilyk, R. Banak, O. Bardadym, M. Sokal, O. Anichkin // Eduweb Revista de Tecnología de Información y Comunicación en Educación. - Vol. 17. - N° 2. - Aрril-junio 2023. - P. 199-209.
Abstract: Modern society puts forward new challenges for education, one of which is training people who are able to express critical opinions, find a way of communication in a new territory, who effectively establish new connections in a fast-moving reality. Intension, activity, independence, creativity, the ability to adapt to rapid changes – these personality traits are becoming the most important at the current stage of developing literature, and their formation requires using new approaches to the process of teaching literacy. Therefore, the purpose of the academic paper is to clarify the development of using innovative, non-standard, as well as critical thinking methods of teaching and learning at modern schools. In the course of the research, the following methods were used and applied, namely: analysis, synthesis, generalization, explanation and qualification of data. By the way, such outstanding modern and foreign scientists as O. Pometun, L. Pyrozhenko, as well as V. Bespalko, V. Monakhova paid particular attention to studying the issue of interactive learning methods and made a significant contribution in this direction. They explain innovations in education as an opportunity for interaction, being in the mode of conversation, dialogue, action. Moreover, their studies show that interactive learning makes it possible to significantly increase the percentage of learning the material, as it affects not only the student’s consciousness but also his feelings. The development of interactive learning elements can be found in the scientific works of V. Sukhomlynskyi, the works of innovative teachers of the 70-80s (V. Shatalov, E. Ilyin, S. Lysenkova, Sh. Amonashvili, etc.), the theory of developmental learning. Сучасне суспільство висуває перед освітою нові виклики, одним із яких є підготовка людей здатний висловлювати критичні думки, знаходити спосіб спілкування на новій території, хто ефективно встановлювати нові зв’язки в реальності, що швидко змінюється. Напруженість, активність, самостійність, творчість здатність пристосовуватися до швидких змін – ці риси особистості стають найважливішими на сучасний етап розвитку літератури, а їх становлення вимагає використання нових підходів до процес навчання грамоти. Тому метою наукової роботи є з’ясування розвитку використання інноваційних, нестандартних, а також критичного мислення методів навчання та навчання в сучасних школах. У ході дослідження були використані наступні методи та прикладні, а саме: аналіз, синтез, узагальнення, пояснення та кваліфікація даних.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18632
Appears in Collections:Кафедра слов’янського мовознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Introduction of interactive.pdf164.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.