Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1836
Title: | The model of future teachers’ project competence formation in the process of professional training |
Other Titles: | Модель формування проектної компетентності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки |
Authors: | Levina, Inna Anatoliyivna Левіна, Інна Анатоліївна |
Keywords: | model project projection project activity project competence модель проект проектування проектна діяльність проектна компетентність |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Levina I. A. The model of future teachers’ project competence formation in the process of professional training / I. A. Levina // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 24 – 28. |
Abstract: | The article represents the results of theoretical analysis of project competence as a component of future teacher’s professional competence. The author reveals the essence and structure of project competence phenomenon, defines the criteria and levels of this competence formation, submits the model of future teachers’ project competence formation in the course of professional training in a higher educational institution. У статті представлено результати теоретичного аналізу проектної компетентності як складової професійної компетентності майбутнього вчителя. Автором виявлено сутність і структуру феномена «проектна компетентність»,визначено критерії та рівні сформованості цієї компетентності, розроблено модель формування проектної компетен- тності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки в ВНЗ. Проектна компетентність учителя являє собою інтегративну професійно-особистісну якість, що заснована на знаннях, уміннях, особистісному досвіді і ціннісних орієнтаціях учителя, які сприяють ефективній підготовці та впровадженню освітніх проектів. У структурі проектної компетентності вчителя виділено такі компоненти: мотіваційно-цільовий, когнітивний, операційний та рефлексивно-особистісний. Відповідно до визначення і структури проектної компетентності, було виявлено критерії (мотивацій-но-ціннісний, когнітивно-діяльнісний і рефлексивно-оцінний) та рівні її сформованості (репродуктивний, продуктивний і креативний). З урахуванням вимог компетентнісного підходу до освітнього процесу була розроблена модель формування проектної компетентності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Розроблена модель є сукупністю складових її цільового, змістового, технологічного і аналітико-результативного блоків. Кожен блок моделі націлений на формування відповідного компонента проектної компетентності. Взаємозв’язок між ними забезпечує системну цілісність компетентності як результату функціонування моделі в системі професійної підготовки майбутніх учителів. Продуктивність функціонування моделі забезпечується дотриманням ряду умов: формування у студентів емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності; систематичне включення їх у проектну діяльність і цілеспрямоване формування проектних вмінь; залучення студентів до креативної проектної діяльності. Невід’ємною частиною представленої моделі формування проектної компетентності є особистісний компонент, який включає інтерес, мотивацію, емоційно-вольову регуляцію, ставлення до проектної діяльності, самооцінку ступеня сформованості проектної компетентності. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1836 |
ISSN: | 2311-8466 |
Appears in Collections: | 2016 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Levina I. A..pdf | 688.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.