Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18130
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорисова, Олеся Олегівна-
dc.contributor.authorBorysova, Olesya Olehivna-
dc.date.accessioned2023-11-01T11:08:36Z-
dc.date.available2023-11-01T11:08:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБорисова, О. О. (2023). Психоедукаційні моделі в процесі психореабілітації учасників бойових дій: поняття та функції, приклад. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, (3), 7-12.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18130-
dc.description.abstractВ статті викладається матеріал, який є результатом осмислення та систематизації практичної роботи з комбатантами в межах психореабілітаційного процесу учасників бойових дій та ветеранів війни в Україні, котра проводилась в період 2022–2023 років. До уваги наукової спільноти представлено визначення «психоедукаційна модель», під якою пропонується розуміти структурований короткий блок інформації про окреме явище психічного життя людини (або психо-фізіологічний процес, або іншого змісту), який містить в собі пояснення щодо того, як саме функціонує та чи інша система, роз’яснює зв’язок причин і наслідків та містить просту інструкцію, як вплинути на цей процес, щоб відновити (або покращити) психологічний (психоемоційний, психофізичний) стан людини. Такий інформаційний блок обов’язково має супроводжуватись метафоричним малюнком та практичними прикладами, що значно покращує процес сприйняття і розуміння отримувачами послуг наданої інформації. Оскільки психоедукація є одним із видів психологічних послуг, яка, згідно чинному законодавству, обов’язково має надаватись під час психореабілітційного процесу, пропозиція щодо систематизації та вироблення чітких психоедукаційних моделей, які можуть використовуватись практичними та клінічними психологами і психотерапевтами, під час роботи з учасниками бойових дій, вбачається вельми актуальною. В статті вказуються також функції психоедукаційної моделі: 1) формування в отримувача психологічних послуг чіткого розуміння природи окремого симптому/синдрому/розладу/стану, який має актуальність; 2) розуміння причин і наслідків тих порушень, які мають місце бути на психологічному/поведінковому/біологічному рівні; 3) наявність можливості прогнозування подальших тенденцій та динамік; 4) наявність можливості планування індивідуального покрокового плану лікування/психокорекції/психореабілітації тощо. Наведено приклад психоедукаційної моделі «Чоловічок з камінням», яка інформує про причини виникнення посттравматичного стресового розладу (ПТСР), розкриваючи принципи роботи нервової та ендокринних систем людини, супроводжується метафоричним малюнком.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНауковий вісник Ужгородського національного університетуuk
dc.subjectпсихоедукаціяuk
dc.subjectучасники бойових дійuk
dc.subjectпсихоедукаційна модельuk
dc.subjectпсихореабілітаціяuk
dc.titleПсихоедукаційні моделі в процесі психореабілітації учасників бойових дій: поняття та функції, прикладuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра загальної та диференціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borisova.pdf325.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.