Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17975
Title: Socio-pedagogical conditions for the development of future social workers’ soft skills
Other Titles: Соціально-педагогічні умови розвитку soft skills у майбутніх соціальних працівників
Authors: Ткачук, Юлія Вікторівна
Tkachuk, Yuliia Viktorivna
Keywords: майбутні соціальні працівники
соціальні навички
soft skills
розвиток
освітній процес
заклад вищої освіти
соціально-педагогічні умови
мотивація
готовність
різноманітні форми
технології
інноваційні методи
інтеграція
самоосвіта
future social workers
social skills
development
educational process
institution of higher education
socio-pedagogical conditions
motivation
innovative methods
integration
readiness
various forms
technologies
self-education
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ткачук Ю. Socio-pedagogical conditions for the development of future social workers’ soft skills / Ю. Ткачук // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2023. – № 3(144). – С. 101-108.
Abstract: У статті актуалізовано проблему розвитку соціальних навичок (soft skills) у майбутніх соціальних працівників. Актуальність дослідження обумовлено суспільною потребою в підготовці компетентних та конкурентоспроможних соціальних працівників, які здатні оперативно та в команді вирішувати різноманітні соціальні питання в соціумі, креативно виконувати соціальні завдання, мають мотивацію до саморозвитку та самореалізації. З цією метою використано такі методи дослідження, як аналіз та узагальнення нормативних, літературних джерел, освітньо-наукових програм ЗВО з досліджуваної проблеми, а також анкетування серед здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів – майбутніх соціальних працівників. Під соціальними навичками soft skills розуміємо – навички, вміння та характеристики, які дозволяють бути конкурентоздатними та успішними у професійній діяльності. Внаслідок анкетування серед студентів 9 закладів вищої освіти з’ясовано, що найбільш значущими соціальними навичками soft skills майбутні соціальні працівники сьогодні виділяють 10 навичок: знання іноземної мови, активна громадянська і життєва позиції, аналітичне мислення, комунікативні навички, уміння надихати на нові ідеї, управління часом, уміння будувати алгоритм дій щодо надання необхідної соціальної допомоги людям, уміння вирішувати конфлікти, лідерські якості та вміння вести за собою, навички організації роботи. Визначено та обґрунтовано необхідні соціально-педагогічні умови ефективного розвитку навичок soft skills у майбутніх соціальних працівників у закладі вищої освіти: мотивація і готовність майбутніх соціальних працівників до розвитку у них навичок «soft skills», необхідних для успішної соціальної роботи; інтеграція розвитку комплексу соціальних навичок «soft skills» у студентів у процесі навчальної роботи та під час позанавчальної практичної соціальної діяльності; наявність та інтегративне упровадження різноманітних форм розвитку «soft skills»; використання комплексу інноваційних технологій та інтерактивних методів розвитку «soft skills»; самоосвіта через залучення студентів до практичної соціальної роботи в позанавчальний час. Схарактеризовано сукупність чинників, що впливають на упровадження соціально-педагогічних умов для розвитку соціальних навичок у студентів у закладах вищої освіти. Виділено інтеграційні форми, інноваційні технології та методи, які доцільно застосовувати в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти для ефективного розвитку soft skills у майбутніх соціальних працівників. The article is devoted to the problem of developing future social workers’ social skills (soft skills). The relevance of the study is due to the public need for training competent and competitive social workers who are able to solve various social issues in society promptly and in a team, creatively perform social tasks, have motivation for self-development and self-realization. For this purpose, such research methods as the analysis and generalization of normative, literary sources, educational and scientific programs of higher educational institutions on the investigated problem, as well as questionnaires among students of higher education at bachelor's and master's levels – future social workers – were used. We understand soft skills as social skills – skills, abilities and characteristics that allow one to be competitive and successful in professional activities. As a result of the survey conducted among students of institutions of higher education, it was found out that 10 skills are the most important soft skills of future social workers: knowledge of a foreign language, an active civic and life position, analytical thinking, communication skills, the ability to inspire new ideas, time management, the ability to build an algorithm of actions to provide the necessary social assistance to people, the ability to resolve conflicts, leadership qualities and the ability to lead, work organization skills. The necessary socio-pedagogical conditions for the effective development of future social workers’ soft skills at a higher education institution were defined and substantiated: the motivation and readiness of future social workers to develop soft skills necessary for successful social work; integration of the development of the complex of social skills "soft skills" in students in the process of educational work and during extracurricular practical social activities; availability and integrative implementation of various forms of "soft skills" development; use of a complex of innovative technologies and interactive methods of "soft skills" development; self-education through the involvement of students in practical social work beyond school hours. The set of factors affecting the introduction of socio-pedagogical conditions for the development of students’ social skills in institutions of higher education is characterized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17975
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachuk Yuliia.pdf275.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.