Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17963
Title: Специфіка підготовки майбутніх учителів іноземної мови та літератури до кросс-культурного навчання в мультикультурному освітньому середовищі закладів загальної середньої освіти
Other Titles: Specificity of training future teachers of a foreign language and literature for cross-cultural education within multicultural educational environment of institutions of general secondary education
Authors: Лю Їге
Liu Yige
Keywords: підготовка
професійна підготовка
готовність
учитель іноземної мови та літератури
майбутні вчителі
крос-культурна дидактика
крос-культурний методологічний підхід
крос-культурне навчання
мультикультурний освітній простір
training
professional training
readiness
teacher of a foreign language and literature
future teachers
cross-cultural methodological approach
multicultural educational space
cross-cultural didactics
cross-cultural learning
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лю Їге Специфіка підготовки майбутніх учителів іноземної мови та літератури до кросс-культурного навчання в мультикультурному освітньому середовищі закладів загальної середньої освіти / Лю Їге // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2023. – № 3(144). – С. 65-71.
Abstract: а результатами аналізу студіювання методичної, дидактичної, науково-теоретичної, педагогічної літератури визначено, що крос-культурний підхід розкриває методологію багатопанорамного дослідження «людини на перетині культур» як інноваційного типу особистості, яка дотримується загальнопланетарної етики та характеризується транскордонним мисленням, що виходить за межі власної культури. Встановлено, що крос-культурне навчання є послідовною, цілеспрямованою взаємодією вчителя та учнів, у межах якої відбувається накопичення фоново-культурологічних знань, розвиток мовно-мовленнєвих умінь, необхідних для ефективної міжмовної й міжкультурної взаємодії з представниками різних лінгвокультурних спільнот. У дослідженні визначено, що мультикультурний освітній простір є просторово-предметним ареалом взаємодії суб’єктів освітнього процесу, що конструюється на засадах урахування інваріантності загальнолюдських (загальнопланетарних) цінностей у поєднанні з варіативністю культурних інтенцій (етнокультурного світогляду, націоментальних констант, історично-культурних артефактів, культурно-детермінованих міжособистісних патернів). Функціонування мультикультурного освітнього простору в закладах загальної середньої освіти схарактеризовано як модель для створення психолого-педагогічних умов, алгоритмів, і технологій адаптаційної інтеграції особистості учня в мультикультурне поле суспільства за допомогою освітніх (дидактичних) механізмів, зокрема – крос-культурного навчання. На основі аналізу наукового фонду визначено, що вчитель іноземної мови і літератури – це висококваліфікований, конкурентоспроможний фахівець-педагог, що забезпечує освітні потреби сучасного суспільства в галузі іншомовної освіти; забезпечує організацію освітнього (розвивального, виховного) процесу на засадах збереження українських традицій, шанобливого ставлення до рідної мови та історичного минулого, патріотизму, гуманізму, демократії, толерантності та громадянської відповідальності в мультикультурному освітньому просторі. Підготовку майбутніх учителів іноземної мови та літератури до крос-культурного навчання в мультикультурному освітньому просторі тлумачемо як педагогічний процес, що є структурним компонентом загальної, цілісної, системної професійної підготовки майбутнього педагога, що спрямований на: усвідомлення майбутніми вчителями-словесниками значущості конструювання мультикультурного освітнього простору закладів освіти на засадах етнічної толерантності; формування комплексу знань з крос-культурної дидактики та вмінь реалізації культурно-релевантних засобів навчання іноземної мови; розвиток особистісних якостей та світоглядних цінностей студентів як ініціаторів та медіаторів діалогу культур. Готовність майбутніх учителів іноземної мови та літератури до крос-культурного навчання в мультикультурному освітньому просторі є синтетичним персонально-детермінованим і професійно-зорієнтованим конструктом, що віддзеркалює інтегративну єдність прагнення педагога-словесника здійснювати трансмісію етноцентризму в етнорелятивізм (етноментально-ідентифікаційний компонент); здатність адаптувати й ремоделювати ситуативні дидактичні інтеракції в середовище крос-культурної інтеграції у мультикультурному освітньому просторі (інтеракційно-професійний компонент); інтенцію щодо трансформації професійних знань у соціокультурний інтелект (метакогнітивно-інформаційний компонент). According to the results of the study of methodological, didactic, scientific-theoretical, pedagogical literature, it is determined that the cross-cultural approach reveals the methodology of a multi-panoramic study of "a person at the intersection of cultures" as an innovative type of personality that adheres to planetary ethics and is characterized by cross-border thinking that goes beyond his/her own culture. It has been determined that cross-cultural learning is a consistent, purposeful interaction of teachers and students, within which there is an accumulation of background and cultural knowledge, the development of language and speech skills necessary for effective inter-linguistic and intercultural interaction with representatives of various linguistic and cultural communities. The study determined that the multicultural educational space is a spatial-subject area of interaction between subjects of the educational process, which is constructed on the basis of taking into account the invariance of universal human (planetary) values in combination with the variability of cultural intents (ethnocultural worldview, natiomental constants, historical-cultural artifacts, cultural-deterministic interpersonal patterns). The functioning of the multicultural educational space in institutions of general secondary education is characterized as a model for creating psychological and pedagogical conditions, algorithms, and technologies for the adaptation integration of the student's personality into the multicultural field of society through educational (didactic) mechanisms, in particular, cross-cultural learning. Based on the analysis of the scientific fund, it is determined that a teacher of a foreign language and literature is a highly qualified, competitive specialist-teacher, providing the educational needs of modern society in the field of foreign language education; ensures the organization of the educational (educational, developmental) process on the basis of preserving Ukrainian traditions, respectful attitude to the native language and historical past, on the principles of patriotism, humanism, democracy, tolerance and civic responsibility in the multicultural educational space.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17963
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Yige.pdf271.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.