Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17843
Title: Форма та формоутворення в мистецтві живопису
Other Titles: Form and form creation in the art of painting
Authors: Басанець, Лука Валерійович
Басанец, Лука Валерьевич
Bassanets, Luka Valeriyovych
Маслова, Тетяна Миколаївна
Маслова, Татьяна Николаевна
Maslova, Tetiana Mykolaivna
Keywords: живопис
форма
формоутворення
зображення.
художня форма
стиль
стилізація
трансформація
painting
form
form creation,
image
artistic form
style
stylisation
transformation
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Басанець Л. В. Форма та формоутворення в мистецтві живопису / Л. В. Басанец, Т. М. Маслова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2023. – № 1 (142). – С. 35-43.
Abstract: У змісті статті акцентовано на необхідності вивчення і засвоєння поняття «форма-формоутворення» в мистецтві живопису, спираючись на їх непересічне значення у процесі створення художнього зображення (образу). Аналізуючи сучасний стан проблеми, розуміючи її роль у майбутній професійній діяльності художників-педагогів, змушені констатувати, що цей важливий розділ художньої педагогіки і досі залишається поза межами фахової уваги, незважаючи на активний запит студентської молоді. Натомість, визнаємо, що інтерес до вивчення «форми-формоутворення» здобувачів художньо-графічного факультету (далі – ХГФ), і неможливість його реалізації в освітньому процесі, залежить не тільки від професійних бажань викладачів і студентів, а й від браку програмного забезпечення, дефіциту спеціальної літератури і трудоємкості вилучення з її об’єму необхідних даних, і головне – складність засвоєння матеріалу під час самостійного вивчення. Подібні чинники змусили авторів статті скласти і запропонувати скорочений варіант текстової інформації з теоретичних положень і прикладів формоутворення у світовому мистецтві живопису, з подальшим аналізом якості його сприйняття студентською авдиторією. Задля практичного здійснення заходу було розроблено низку етапних тем. The article draws attention to the need to study and master the concepts "form ‒ form creation" in the art of painting, relying on their unique importance in the process of creating an artistic image. Analysing the current state of the problem, and understanding its role in the future professional activity of artist-pedagogues, we are forced to state that this important section of art pedagogy still remains outside the boundaries of professional attention, despite the active request of student youth. However, we admit that the interest in studying the "form ‒ form creation" expressed by the students of the Faculty of Arts and Graphics as well as the impossibility of its implementation in the educational process depend not only on the professional wishes of teachers and students, but also on the lack of software, the shortage of special literature and the laboriousness of extracting necessary data from its volume, and, most importantly, ‒ on the difficulty of assimilating material during independent study. Similar factors forced the authors of the article to compile and offer a shortened version of the textual information from theoretical provisions and examples of form creation in the world art of painting, giving further analysis of the quality of its perception by the student audience. For the practical implementation of the event, a number of milestone topics were developed, which made it possible to create a certain methodical course for solving strategically selected issues.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17843
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Basanets Luka.pdf326.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.