Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17690
Title: Трансгресія та гра: межі розуміння у дискурсі сучасності
Other Titles: Transgression and game: the limits of understanding in the discourse of the modern
Authors: Лисоколенко, Тетяна Володимирівна
Keywords: game
culture
transgression
postmodern philosophy
language
media
гра
культура
трансгресія
філософія постмодерну
мова
медіа
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Лисоколенко Т. В. Трансгресія та гра: межі розуміння у дискурсі сучасності / Тетяна Володимирівна Лисоколенко // Наукове пізнання : методологія та технологія. – 2023. – № 1 (51). – С. 10-16.
Abstract: The phenomenon of game through the phenomenon of transgression is presented. It is through transgression that the author sees it possible to describe the game as a modified phenomenon of modern culture, which has long since overcome the limits of its own classical understanding. The purpose of the work is to study the phenomenon of game through the essential features of transgression. The logic of the presentation of the research material is based on the presented terminological analysis of the game phenomenon and on the statement of the dominant narrow understanding of it as a phenomenon without goal setting. An attempt is made to present the properties of the game in modern discourse, different from previous historical periods, which can be reduced to the following provisions. The modern understanding of the game is related to the theatricality of postmodern culture; the game acquires the properties of a «text game» in the context of the idea of a «language game»; the game becomes a kind of platform for experiments with works of art; the modern game is a game of simulacra. The meaning of the modern game should be recognized as transgressive, the game approach spreads through the game of interpretations and fragmentation, which dominate the approach of analyzing modern concepts. The conducted research makes it possible to state the following. In the understanding of the game, a kind of ontological leap is made, there is a transition from one essential paradigm to another. Transgression enables the dominant separation of the game as a serious concept, which has the prospect of definitive disclosure as a «serious game» through the prism of other social planes. The approach to the game as a transgressive phenomenon is an attempt to identify the multiplicity, variability and openness of the game in the modern world. Представлено феномен гри крізь явище трансгресії. Автор обстоює позицію про те, постнекласична філософія вибудовується навколо деконструкції попередніх ідей, культурних процесів та явищ, для означення яких вже не вистачає усталеної термінології. Гра у сучасному філософському дискурсі належить до таких понять. Саме через трансгресію автор вбачає можливим опис гри, як видозміненого явища сучасної культури, що вже давно подолало межі власного класичного розуміння. Мета роботи полягає у дослідженні феномену гри крізь сутнісні риси трансгресії. Провідним методом дослідження є аплікація, яка дозволила експлікувати провідні ідеї трансгресії на сутнісні риси гри як сучасного феномена та уможливила представлення порушення лінійного процесу існування гри як такої. Логіка викладу дослідницького матеріалу базується на представлені термінологічного аналізу феномена гри та на констатації домінуючого звуженого її розуміння, як явища без цілепокладання. Автор обґрунтовує перспективність розгляду гри крізь трансгресію, представляючи розуміння трансгресії представниками постмодерної філософії (М.Бланшо, М.Фуко, Ж.Батай). Здійснюється спроба представлення властивостей гри у сучасному дискурсі, що можна звести до наступних положень. Сучасне розуміння гри пов’язане з театральністю культури постмодерну; гра набуває властивостей «гри з текстом» в контексті ідеї «мовної гри»; гра постає своєрідним майданчиком для експериментів з творами мистецтва; сучасна гра – це гра симулякрів. Сенс сучасної гри варто визнати трансгресивним, ігровий підхід поширюється через гру інтерпретацій та фрагментарностей, що домінують у підході аналізу сучасних концептів (Ж.Дерріда). Проведене дослідження дає змогу констатувати наступне. Гра зазнає суттєвих змін, які стосуються саме розмивання меж її класичної інтерпретації як вільної діяльності без цілепокладання. У розумінні гри здійснюється своєрідний онтологічний стрибок, відбувається перехід гри з однієї буттєво-сутнісної парадигми до іншої. Трансгресія уможливлює домінантне виокремлення гри як серйозного концепту, що має перспективу дефінітивного розкриття, як «серйозна гра», крізь призму інших соціальних площин. Підхід до гри як до трансгресивного явища – це спроба виявлення множинності, варіативності та відкритості гри у сучасному світі.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17690
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lysokolenko.pdf315.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.