Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17574
Title: Місце та призначення філософа (на основі «Держава» Платона)
Authors: Буланша, А. А.
Петінова, Оксана Борисівна
Петинова, Оксана Борисовна
Petinova, Oksana Borysivna
Keywords: держава Платона
ідея добра
супільна свдомість
краса та гармонія
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Буланша А. А. Місце та призначення філософа (на основі «Держава» Платона) / А. А. Буланша, О. Б. Петінова // Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства : матеріали V Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 25-26 травня 2023 р.) / Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності; [О. М. Єременко, М. В. Пальчинська (рец.)]. - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2023. – С. 111-114.
Abstract: Філософ – це шукач істини, мислитель. У державі Платона є люди, яким відведена роль управителів. Однак є там місце й для тих, хто займається ремеслом і землеробством. Згідно з Платоном, основним законом існування «ідеальної» держави є те, що кожен член цієї держави повинен займатися тільки тією справою, до якої відчуває здібності. У зв'язку із цим філософ поділяє всіх жителів на три класи [2]. Ідеальний світ Платона протистоїть звичайному світові не тільки як абстрактне – конкретному, сутність – явищу, оригінал – копії, але і як добро – злу. Тому ідеєю всіх ідей, найвищою ідеєю Платона виступає ідея добра як такого – джерело істини, краси і гармонії. Ідея добра безлика (хоча неоплатоніки вважали платонівську ідею добра Богом). Ідея добра виражає безликий аспект філософії Платона, тоді як Бог-творець – особисте начало. Філософія, узагальнюючи висновки спеціальних наук, об’єднуючи їх на основі своїх філософій і методів пізнання, виконує інтеграційну функцію, розповсюджуючи її й на інші галузі духовної культури, включаючи політичні, правові, моральні, естетичні, релігійно-атеїстичні форми суспільної свідомості. місце філософа – у верховному керівництві держави, а його призначення – в досягненні мудрості, встановленні справедливості та забезпеченні процвітання суспільства. Філософи виступають як мудрі правителі, які ґрунтуються на пізнанні істини та добра та здатні керувати державою. У своєму трактаті «Держава» Платон стверджує, що в «ідеальної» держави має бути щонайменше чотири чесноти: мудрість, мужність розважливість, справедливість. У цьому трактаті сформульований перший проєкт ідеальної держави. Головною основою ідеальної держави є справедливість. Справедливість же полягає в тому, щоб кожному громадянину було відведено особливе заняття, що відповідає його натурі. Інакше кажучи, справедливість є відповідність реальної речі своїй ідеї, адже держава тоді є ідеальною (що відповідає ідеї держави), коли кожен громадянин діє в згоді зі своєю власною сутністю. Остання укладена в душі людини.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17574
Appears in Collections:Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bulansha.pdf2.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.