Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuan Junyu-
dc.date.accessioned2023-07-12T12:09:08Z-
dc.date.available2023-07-12T12:09:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationDuan Junyu Strategies for motivating translation students at confucius institute of south ukrainian national pedagogical university named after K. D. Ushynsky / Duan Junyu // Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі: міжнародний журнал. - Вип.6. - Одеса; Харбін: Харбінський інженерний університет, 2023. - С. 72-74.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17500-
dc.description.abstractAs the object and subject of teaching activities, the learners' subjective motivation in learning has a crucial influence on the final learning effect. Therefore, the exploration of learners' motivation and its influencing factors is of great practical significance to the development of teaching activities and the final achievement of teaching results. In this paper, wetakethe second-year students majoring in Translation Studies (class 2) of the Confucius Institute as the object of teaching observation in terms of their motivation for Chinese language learning. By finding and analyzing the relationship between students' problems in Chinese learning and their motivation in the new Chinese learning cycle, we try to select a targeted method from the perspective of maintaining and further motivating students' Chinese learning motivation, and make adjustments according to the actual application effect of the method. The aim is to find out a set of strategies for motivating students' Chinese language learning in three different stages: before, during and after class, so that students can gradually move from being able to learn to learning well and enjoying learning. Як об'єкт і суб'єкт педагогічної діяльності суб'єктивна мотивація учнів у навчанні має вирішальний вплив на кінцевий ефект навчання. Тому дослідження мотивації учнів та факторів, що впливають на неї, має велике практичне значення для розвитку педагогічної діяльності та кінцевого досягнення результатів навчання. У цій роботі студенти другого курсу спеціальності «Перекладознавство» (клас 2) Інституту Конфуція як об’єкт спостереження за викладанням з точки зору їх мотивації до вивчення китайської мови.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Харбінський інженерний університетuk
dc.subjectOverseas learnersuk
dc.subjectChinese translation majorsuk
dc.subjectLearning motivationuk
dc.subjectіноземні учніuk
dc.subjectспеціалізації з перекладу китайської мовиuk
dc.subjectмотивація навчанняuk
dc.titleStrategies for motivating translation students at confucius institute of south ukrainian national pedagogical university named after K. D. Ushynskyuk
dc.title.alternativeСтратегії мотивації студентів-перекладачів Інституту Конфуція Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023 Вип. 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Duan Junyu.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.