Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДовбня, Софія Олегівна-
dc.contributor.authorDovbnya, Sofiya Olegivna-
dc.date.accessioned2019-03-05T08:32:04Z-
dc.date.available2019-03-05T08:32:04Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationДовбня С. О. Трансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку (друга половина ХХ - початок ХХІ століття) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Софія Олегівна Довбня; наук. кер. Н. В. Кудикіна; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 257 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1748-
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячене проблемі трансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. Визначено сутність феномена «програмово-методичне забезпечення ігрової діяльності» як взаємозалежне утворення системного характеру, що відображає зміст програми з ігрової діяльності і є підґрунтям для створення навчально-методичних видань фахової спрямованості, узагальнення та поширення передового досвіду, що забезпечують організацію ігрової діяльності дітей дошкільного віку в навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу, уточнено поняття «трансформація», «ігрова діяльність», «програма», «методичне забезпечення». The thesis deals with the issue of transformations of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity (the second half of the XXth – the beginning of the XXIst centuries). The essence of the phenomenon «program and methodical materials support of play activity» has been defined. It means interconnected formation of systematic character that reflects the content of the program of play activity and serves as a foundation for professional teaching materials creation, generalization and spreading the best teaching practices that help to organize the preschool-age children’s play activity in the educational process of preschool educational institutions; the notions «transformation», «play activity», «program», «methodical support of educational process» have been specified. The evolution of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity and the scientific research sources have been analyzed and systematized. The preconditions of formation of preschool-age children’s play activity program and methodical materials have been defined.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectтрансформаціїuk
dc.subjectігрова діяльністьuk
dc.subjectпрограмаuk
dc.subjectпрограмово-методичне забезпеченняuk
dc.subjectдошкільне вихованняuk
dc.subjectдошкільна освітаuk
dc.subjecttransformationsuk
dc.subjectplay activityuk
dc.subjectprogramuk
dc.subjectprogram and methodical support of educational processuk
dc.subjectpreschool traininguk
dc.subjectpreschool educationuk
dc.titleТрансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)uk
dc.title.alternativeTransformations of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity (the second half of the XXth century – the beginning of the XXIst century)uk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dovbnya.pdf4.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.