Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17442
Title: Особливості професійно-педагогічного спілкування як основи професійної діяльності майбутнього вчителя початкових класів
Other Titles: Features of professional and pedagogical communication as the basis of the professional activity of the future primary school teacher
Authors: Скоромна, Маріанна Володимирівна
Skoromna, Marianna Volodymirivna
Шарапова, Г. М.
Keywords: рофесійно-педагогічне спілкування
стилі спілкування
функції спілкування
культура спілкування
комунікативна функція
professional-pedagogical communication
communication styles
communication functions
communication culturе
communicative quality
conversation
professional activity
future teacher
Issue Date: 2023
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Скоромна М. В. Особливості професійно-педагогічного спілкування як основи професійної діяльності майбутнього вчителя початкових класів / М. В. Скоромна, Г. М. Шарапова // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 57. Т. 2. - С. 16-22.
Abstract: Стаття присвячена одній з основ професій ної діяльності майбутнього вчителя почат кових класів – професійно-педагогічному спілкуванню. Розкривається сутністть таких понять, як професійно-пеагогічне спілкування, комунікація, стиль спілкування. Основна увага зосереджується на важливій складовій професійної діяльності вчителя початкової школи, тобто на його комуні кативній діяльності. У рамках професійно педагогічного спілкування формуються педагогічно доцільні стосунки з учнями, батьками, а також стосунки між учнями. На думку вчених, професійно-педагогічне спілкування складається з двох компонен тів: вербального і невербального. З одної сторони, ці компоненти є доповненням один одного, з іншої — є причиною ряду проблем. Взаємовідносини між учителем та учнями під час процесу навчання - є величезною умо вою вдалого вирішення завдань навчання та виховання. У період спілкування відбува ється ефективне формування комунікатив ної якості майбутнього фахівця, оскільки лідером спілкування вважається проблемна ситуація, яка стимулює комунікативний процес людини. Висвітлюються стилі та структурні компоненти професійно-педа гогічного спілкування (від субординації до партнерства та відсутності спрямованого впливу), які зумовлюють складність і різно манітність стосунків «учитель-учень». Велику роль у стосунках з учнями відіграє стиль спілкування, який обирає для себе вчи тель, адже саме вчитель відповідає за ство рення сприятливих умов для психологічного комфорту дитини. The article is devoted to one of the foundations of the professional activity of the future primary school teacher - professional and pedagogical communication. The essence of such concepts as professional and pedagogical communication, communication, communication style is revealed.The main focus is on an important component of the primary school teacher's professional activity, that is, on his communicative activity. Within the framework of professional and pedagogical communication, pedagogically appropriate relation ships with students, parents, as well as relationships between students are formed. According to scientists, professional and pedagogical commu nication consists of two components: verbal and non-verbal. On the one hand, these components complement each other, on the other hand, they cause a number of problems. The relationship between the teacher and students during the learning process is a huge condition for successfully solving thetasks of learning and education. During the period of communication, effective formation of the communicative quality of the future specialist takes place, since the leader of communication is considered to be a problem situation that stimulates the communicative process of a person. The styles and structural components of professional-pedagogical communication (from subordination to partnership and lack of directed influence) are highlighted, which determine the complexity and diversity of the "teacher-student" relationship.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17442
Appears in Collections:Кафедра педагогічних технологій початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skoromna Marianna Volodymirivna.pdf31.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.