Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17211
Title: Методологічі основи і принципи формування у студентів готовності до фахового самовдосконалення в процесі навчання вокалу
Authors: Толстова, Наталя Михайлівна
Tolstova, Natalia
Keywords: вчитель музики
готовність до фахового самовдосконалення
постановка голосу
music teacher
readiness for professional self-improvement
voice training
Issue Date: 2018
Citation: Толстова Н. М, Методологічі основи і принципи формування у студентів готовності до фахового самовдосконалення в процесі навчання вокалу / Н. М. Толстова // Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 169 – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 269-274.
Abstract: В статті обґрунтовано методологічні основи і принципи формування готовності до фахового самовдосконалення в студентів музично-педагогічних навчальних закладів. Визначено сутність самовдосконалення та специфіку самовдосконалення в діяльності майбутніх учителів музики у процесі їхнього навчання в класі з постановки голосу. Розглянуто психолого-педагогічні засади формування готовності до самовдосконалення студентів під час навчання співу, значущість формування в майбутніх фахівців мотиваційної сфери, позитивної установки на досягнення успіху, врахування гедоністичних властивостей вокальновиконавського мистецтва. The article substantiates the methodological foundations and principles of students’ readiness formation for professional self-improvement in musical and pedagogical educational establishments. The essence and specificity of selfimprovement for the future music teachers’ activity in the process of their training in the voice-training class is determined. The article considers psychological and pedagogical readiness formation principles for students’ selfimprovement during singing training. It also shows the significance of motivational sphere formation for the future professionals, as well as positive setting for success, and taking into account hedonistic properties of vocal-performing arts. The article proves the significance of humanistic, person-efficient, axiological, competence and system based approaches in the development of stimulation methodology for students professional self-improvement , self-dependent learning activity, the application of which should ensure taking into account the individual capabilities of every student, their professional-value orientations formation, understanding of their personal and social responsibility for the quality of their readiness for professional activity and the ways to master it independently.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17211
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tolstova Natalia.pdf328.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.