Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17176
Title: Наукові підходи до формування виконавської майстерності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу
Other Titles: Scientific approaches to the formation of the future musical art teachers’ performing skills in the process of teaching pop singing
Authors: Мамикіна, Анжеліна Іванівна
Mamykina, Anzhelina Ivanivna
Keywords: виконавська майстерність
вокальна підготовка
естрадний спів
фахова підготовка вчителя музики
науковий підхід
акмеологічний підхід
художньо-комунікативний підхід
інтегративний підхід
thinking
vocal training
vocal thinking
principle
professional training of a musical art teacher
Issue Date: 2019
Publisher: Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка.
Citation: Мамикіна А. І. Наукові підходи до формування виконавської майстерності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу / А. І. Мамикіна // Актуальні питання мистецької освіти та виховання: зб. наук. праць. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – Вип. 1–2. – С. 201-210.
Abstract: У статті відображено зміст і компонентну структуру виконавської майстерності майбутніх учителів музики в контексті навчання естрадного співу. Автором висвітлена актуальність і специфіка вокально-естрадної підготовки студентів з урахуванням педагогічного аспекту навчання. На основі узагальнення теоретичних концепцій обґрунтовано перелік методологічних підходів, орієнтація на які в процесі вокальної підготовки майбутніх фахівців буде сприяти ефективному формуванню їхньої виконавської майстерності. The article reflects the essence and component structure of the future music teachers’ performing skills in the context of teaching pop singing. The author highlights the relevance and specificity of the vocal training of students, taking into account the pedagogical aspect of teaching. The main purpose of the article is scientific substantiation of methodological approaches to the formation of future musical art teachers’ performing skills, taking into account the specifics of teaching pop singing. In the research such theoretical research methods as analysis, synthesis, extrapolation, generalization, and systematization were used. The author defines performing skills of the future musical art teacher in the process of teaching pop singing as an integral professional-personal quality, characterized by a high level of performing activity, which determines the readiness to deeply and personally comprehend and interpret musical work and artistic-figurative content embedded in it, as well as its personal-creative ability for a unique, artistic, technically perfect performance of musical work provided the use of specific means of expression characteristic of pop performance.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17176
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mamykina O. A.pdf193.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.