Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17174
Title: Організація спортивно орієнтованого фізичного виховання в закладі вищої освіти із пріоритетним застосуванням спортивних ігор
Other Titles: Organization of sports-oriented physical education in the call on the priority use of sports games
Authors: Кокотєєва, Анастасія Сергіївна
Тітова, Ганна Віталіївна
Titova, Hanna Vitaliivna
Романенко, Сергій Степанович
Romanenko, Sergey Stepanovich
Keywords: sports
sports games
higher education institutions
physical education
спорт
спортивні ігри
фізичне виховання
заклади вищої освіти
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Кокотєєва А. С. Організація спортивно орієнтованого фізичного виховання в закладі вищої освіти із пріоритетним застосуванням спортивних ігор / Анастасія Сергіївна Кокотєєва, Ганна Віталіївна Тітова, Сергій Степанович Романенко // Olympicus : науковий журнал. – 2023. – № 2. – С. 33–39.
Abstract: The article shows that, according to the theoretical and methodological concepts that have been developing in the country in recent years, it should be assumed that the methodology and organization of physical training of young people should be based on the concept of training as a single scientifically based concept of managing the development of human physical potential. Sport-oriented physical education has a very powerful value potential, which is due to the fact that the values of sport are similar to the same value orientations in any other activity. The functions of sports-oriented physical education are: educational (understanding the essence of a person as a socio-biological individual, rules for building the educational and training process, etc.); creative (talent combined with physical strength and health), health (harmony of physical and mental well-being), social (experience of interpersonal relationships), motivational (attitude to the personal level of sports training). The problem of physical education in higher education institutions is the persistent indifference to training sessions among 16.9 % of higher education students, 28.3 % of students do not feel their favorable influence, sometimes opposing them, and 22.6 % remain indifferent and inactive. In order to eliminate the current situation, the article formulates the basics of organizing sports-oriented physical education in higher education institutions on the priority use of sports games: free choice of physical culture and sports activities, organization of training influences, formation of training groups taking into account personal characteristics, physical fitness, motives and interests, optimality of training loads and their adequacy, continuity of regulated and independent forms of training, rejection of normative. У статті показано, що в основу методики й організації фізичної підготовки молоді має бути покладено концепцію тренування як єдину науково обґрунтовану концепцію управління розвитком фізичного потенціалу людини. Спортивно орієнтоване фізичне виховання має потужний ціннісний потенціал, що пов’язано з тим, що цінності спорту є аналогічними таким самим ціннісним орієнтаціям у будь-якій іншій діяльності. Функції спортивно орієнтованого фізичного виховання такі: виховна (емоційне, моральне, естетичне виховання), пізнавальна (розуміння сутності людини як соціобіологічного індивідуума, правила побудови навчально-тренувального процесу тощо); творча (талановитість у поєднанні з фізичною силою та здоров’ям), оздоровча (гармонія фізичного та психічного самопочуття), соціальна (досвід міжособистісних стосунків), мотиваційна (ставлення до особистісного рівня спортивної підготовки). Проблемою фізичного виховання в закладах вищої освіти стало стійке байдуже ставлення до навчально-тренувальних занять у 16,9 % здобувачів вищої освіти, 28,3%, студентів не відчувають їхнього сприятливого впливу, 22,6 % залишаються індиферентно-бездіяльними. Для зміни ситуації, що склалась, у статті сформульовано основи організації спортивно орієнтовного фізичного виховання в закладах вищої освіти із пріоритетним застосуванням спортивних ігор: вільний вибір фізкультурно-спортивної діяльності, організація тренувальних впливів, формування навчально-тренувальних груп з урахуванням особистісних характеристик, фізичної підготовленості, мотивів та інтересів, оптимальність тренувальних навантажень та їхня адекватність, наступність реґламентованих і самостійних форм занять, відмова від нормативного підходу, стимуляція успіху для формування мотивів у пізнавально-моторній діяльності.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17174
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kokotieieva Anastasiia, Titova Hanna, Romanenko Serhii.pdf542.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.