Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17168
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФоростян, Ольга Іванівна-
dc.contributor.authorForostjan, Olha Ivanivna-
dc.date.accessioned2023-05-02T11:16:55Z-
dc.date.available2023-05-02T11:16:55Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationФоростян О. І. Професійна готовність студентів до викладання дисціплини «Фізична культура» в умовах інклюзивного середовища / Ольга Іванівна Форостян // Olympicus : науковий журнал. – 2023. – № 2. – С. 61–68.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17168-
dc.description.abstractThe article defines the priority direction of work of the New Ukrainian school – professional training of teachers in an inclusive environment. As a result of the study, it was confirmed that social and political changes in Ukraine significantly changed the essence of the professional activity of physical education teachers, and the traditional content, forms and methods of training physical education teachers do not fully meet the requirements of today. The article develops a methodology for assessing the readiness of students to teach the discipline “Physical culture” in inclusive classes. The specified methodology included: test tasks for assessing the level of theoretical training of students, work on compiling a child’s history, drawing up an individual program of physical education of a child with sensory disabilities in an inclusive environment. The application of our evaluation method showed that it allows for a more differentiated and thorough assessment of the level of readiness of students for further work on physical education in inclusive classes. The level of quality and success of the training of the students of the experimental group turned out to be higher than that of the students of the control group. У статті визначається пріоритетний напрям роботи Нової української школи – професійна підготовка вчителів в інклюзивному середовищі. У результаті дослідження підтверджено, що суспільно-політичні зміни в Україні суттєво змінили сутність професійної діяльності вчителів фізичного виховання, а традиційний зміст, форми й методи підготовки вчителів фізичного виховання неповною мірою відповідають вимогам сьогодення. У статті розроблена методика оцінки готовності студентів до викладання дисципліни «Фізична культура» в інклюзивних класах. Зазначена методика включала: тестові завдання для оцінки рівня теоретичної підготовки студентів, роботу зі складання анамнезу дитини, складання індивідуальної програми фізичного виховання дитини із сенсорними вадами в інклюзивному середовищі. Застосування нашої методики оцінки показало, що вона дозволяє більш диференційовано і ретельно оцінити рівень готовності студентів до подальшої роботи з фізичного виховання у інклюзивних класах. Рівень, якість і успішність підготовки студентів експериментальної групи виявились вищими, ніж у студентів контрольної.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectphysical educationuk
dc.subjectchildren with special needsuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectassessmentuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectдіти з ООПuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectоцінкаuk
dc.titleПрофесійна готовність студентів до викладання дисціплини «Фізична культура» в умовах інклюзивного середовищаuk
dc.title.alternativeStudents’ professional readiness to teach the discipline “Physical culture” amidst inclusive environmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Forostian Olha.pdf555.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.