Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоростіянець, Тамара Петрівна-
dc.contributor.authorKorostiyanets, Tamara Petrivna-
dc.date.accessioned2023-04-26T08:48:14Z-
dc.date.available2023-04-26T08:48:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКоростіянець Т. П. Формування методичної компетентності студентів педагогічного ВНЗ майбутніх учителів математики / Т. П. Коростіянець // Інноваційна педагогіка. - Вип. 51. Т. 1. - 2022. -С. 198-202.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17118-
dc.description.abstractСтаття присвячена одній з актуальних проблем формування методичної компетентності майбутнього вчителя математики. Розглянуто сутність поняття "методична компетентність". Висвітлюються системний і комплексний підходи до формування методичної компетентності, що інтегрує найважливіші професійно значущі якості вчителя, визначаються ознаки середовища, яке сприяє найбільш ефективному її формуванню. Описується компонентний склад методичної компетентності вчителя, який, надалі, використовуємо у визначенні показників її сформованості. Виділяємо три основні критерії формування методичної компетентності, а також відповідні їм показники і види навчальної діяльності у ВНЗ, найбільш сприятливі для оцінки цих показників. Формулюємо вимоги до системи оцінювання та само оцінювання результатів щодо формування та розвитку методичної компетентності, що забезпечують її ефективність. The article is devoted to one of the urgent problems of forming the methodological competence of the future teacher of mathematics. The essence of the concept of "methodological competence" is considered. Systematic and complex approaches to the formation of methodical competence, which integrates the most important professionally significant qualities of the teacher, are highlighted, and the characteristics of the environment that contribute to its most effective formation are determined. The component composition of the teacher's methodical competence is described, which, in the future, we will use in determining the indicators of its formation. We highlight three main criteria for the formation of methodical competence, as well as their corresponding indicators and types of educational activities in higher education institutions, which are most favorable for evaluating these indicators. We formulate requirements for the evaluation system and the evaluation of the results itself regarding the formation and development of methodical competence, which ensure its effectiveness.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.subjectметодична компетентністьuk
dc.subjectінтегративна особистісно-професійна характеристикаuk
dc.subjectосвітнє середовищеuk
dc.subjectкомпонентний складuk
dc.subjectпоказникиuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectmethodological competenceuk
dc.subjectintegrative personal and professional characteristicsuk
dc.subjecteducational environmentuk
dc.subjectindicatorsuk
dc.subjectcomponent compositionuk
dc.subjectcriteriauk
dc.titleФормування методичної компетентності студентів педагогічного ВНЗ майбутніх учителів математикиuk
dc.title.alternativeFormation of methodological competence of students of pedagogical universities of future teachers of mathematicsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korostianets T.P..pdf413.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.