Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16887
Title: Умови розвитку психологічної готовності студентів-психологів до професійної діяльності
Other Titles: Conditions for the development of psychological readiness of psychologist students for professional activities
Authors: Сафін, Олександр
Keywords: psychological readiness
motivational and value component
psychology students
professional activity
cognitive component
emotional component
психологічна готовність
мотиваційно-ціннісний компонент
професійна діяльність
студенти-психологи
когнітивний компонент
емоційний компонент
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Сафін О. Умови розвитку психологічної готовності студентів-психологів до професійної діяльності / Олександр Сафін // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 3. – С. 70-75.
Abstract: The article, based on the results of an empirical study, defines the personal and operational conditions for the development of psychological readiness for professional activity of psychology students in the process of studying at a higher education institution. In particular, it is noted that the structure of psychological readiness for professional activity among psychology students is a complex synthesis of closely interconnected structural components. They include motivational and value, emotional and cognitive components. At the same time, the motivational and value component is integrative and occupies a central place. The degree of formation of cognitive, emotional and motivational-value components and the peculiarities of their interaction is a criterion for determining the levels of development of readiness for professional activity of psychology students. Three levels of development of readiness for professional activity of psychology students are distinguished – actual, potential and elementary. The development of readiness for professional activity of psychology students is influenced by a combination of personal and operational conditions. The most important condition for the development of readiness for professional activity is the level of development of the need-motivational component, which integrates the determination of the level and nature of the development of readiness. The personal conditions that determine the level of development of readiness for professional activity include the level of social intelligence, emotional and value attitude towards oneself and consistency of value orientations by means and goals. The learning process and production practices belong to the operational conditions that determine the dynamics and direction of development of readiness for professional activity. Based on the above, the educational process in the institution of higher education should be built on the basis of actual, potential and elementary levels of development, taking into account personal and operational conditions. У статті за результатами емпіричного дослідження визначено особистісні та діяльнісні умови розвитку психологічної готовності до професійної діяльності студентів-психологів у процесі навчання у закладі вищої освіти. Зокрема, зазначається, що структура психологічної готовності до професійної діяльності у студентів-психологів є складним синтезом тісно взаємопов’язаних структурних компонентів. До них можна віднести мотиваційно-ціннісний, емоційний та когнітивний компоненти. При цьому мотиваційно-ціннісний компонент є інтегруючим та посідає центральне місце. Критерієм визначення рівнів розвитку готовності до професійної діяльності студентів-психологів є ступінь сформованості когнітивного, емоційного та мотиваційно-ціннісного компонентів та особливості їхньої взаємодії. Виокремлено три рівні розвитку готовності до професійної діяльності студентів-психологів – актуальний, потенційний та елементарний. На розвиток готовності до професійної діяльності студентів-психологів впливає сукупність особистісних та діяльнісних умов. Найважливіша умова розвитку готовності до професійної діяльності – рівень розвитку потребово-мотиваційного компонента, який інтегрує визначення рівня і характеру розвитку готовності. До особистісних умов, що визначають рівень розвитку готовності до професійної діяльності, належать рівень соціального інтелекту, емоційно-ціннісне ставлення до себе та узгодженість ціннісних орієнтацій за засобами та цілями. До діяльнісних умов, що визначають динаміку та напрям розвитку готовності до професійної діяльності, належать процес навчання та виробничі практики. Виходячи з вищезазначеного, підкреслимо, що освітній процес у закладі вищої освіти має будуватися на основі актуального, потенційного та елементарного рівнів розвитку з урахуванням особистісних та діяльнісних умов.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16887
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Safin.pdf359.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.