Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16874
Title: Освіта в умовах пандемії: проблеми та наслідки
Other Titles: Education in pandemic conditions: problems and consequences
Authors: Баланюк, Ірина
Keywords: COVID-19
consequences
education
students
освіта
наслідки
студенти
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Баланюк І. Освіта в умовах пандемії: проблеми та наслідки / Ірина Баланюк // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 3. – С. 9-13.
Abstract: The COVID-19 pandemic has a detrimental effect not only on the physical but also on the mental health of society. The Covid-19 pandemic has presented new challenges to all European countries from the very beginning. In particular, in Ukraine, universities faced the problem of organizing internal administrative processes and distance online learning during quarantine restrictions. Because most students during this time noted a decrease in concentration, attention, motivation, sleep disorders and even depression due to a decrease in the number of social contacts. With the restriction of social life, a new challenge arose, the introduction of digital technologies, which brought with them new problems. Students who were already considered vulnerable to the COVID-19 pandemic and had learning difficulties found themselves in an even more difficult situation. Above all, governments must ensure that students who are falling behind receive the support they need to achieve their expected learning goals. In the absence of any intervention, the loss of knowledge caused by the COVID-19 pandemic is likely to have a long-term negative impact on the future well-being of young people. It is imperative that we not only recover from the pandemic, but also use this experience to better prepare for future crises. Educational institutions should be better prepared to easily transition between face-to-face and distance learning as needed. COVID-19 має згубний вплив не лише на фізичне, а також і на психічне здоров’я соціуму. Пандемія COVID-19 із самого початку поставила перед усіма європейськими країнами нові виклики. Зокрема, в Україні університети стикнулися з проблемою організації внутрішніх адміністративних процесів і дистанційного онлайн-навчання під час карантинних обмежень. Оскільки більшість студентів за цей час відмітили зниження концентрації, уваги, мотивації, розлади сну та навіть депресію через зниження кількості соціальних контактів. З обмеженням соціального життя постав новий виклик – запровадження цифрових технологій, які принесли з собою і нові проблеми. Студенти, які вже вважалися вразливими до пандемії COVID-19 і мали труднощі з навчанням, опинилися в ще складнішій ситуації. Першочергово уряди повинні забезпечити, щоб студенти, які відстають, отримували підтримку, необхідну їм для досягнення очікуваних цілей навчання. За відсутності будь-якого втручання втрата знань, спричинена пандемією COVID-19, ймовірно, матиме довгостроковий негативний вплив на майбутнє благополуччя молоді. Вкрай важливо, щоб ми не тільки оговталися від пандемії, але й використали цей досвід, щоб краще підготуватися до майбутніх криз. Навчальні заклади мають бути краще підготовлені до легкого переходу між очним і дистанційним навчанням за потреби.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16874
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Balaniuk.pdf274.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.